Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Controller project
  Post new thread Poll:  
 Pages:  1  2  3
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 7-1-2005 at 18:22 Reply With Quote


Nog een picje;)

R-win has attached this image:
regelaar2.JPG - 47.44kb
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 7-1-2005 at 18:31 Reply With Quote


en nog eentje
Vanavond testen...............spannend!!!

R-win has attached this image:
regelaar3.JPG - 44.86kb
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 7-1-2005 at 19:29 Reply With Quote


ziet er goed uit er suc6 ik plaats alleen vraagtekens bij het looppad van de wiper en de solderingen van de weerstandjes;)



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 8-1-2005 at 10:17 Reply With Quote


Kijk eens, eindelijk iemand die het ook aandurft. Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen.

Cheers




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
postjp





Posts: 55
Registered: 4-9-2001
Location: Leeuwarden
Member Is Offline
Mood: Weamy
posted on 9-1-2005 at 22:30 Reply With Quote


Beste slotracers,

We hebben er weer een elektronisch topprodukt bij !!!!

In navolging van MUCO hebben de heren Andre en Erwin van het WEAM-team besloten om de (elektronische) koppen bij elkaar te steken met als leidraad het schema van onze "meester" regelaarbouwer Erwin Boerse.

Zoals de foto's al hebben getoond heeft dit geresulteerd in een technisch zeer geavanceerd slotrace-produkt dat zijn weerga (nog) niet kent.

Met behulp van een ultra modern "las-apparaat" is deze High-Tech techniek onder de aandacht van de internationale slotrace-wereld gebracht.

Deze regelaar is zo goed dat de auto van geen ophouden wilde weten tijdens de eerste rijtesten, oftewel ideaal voor endurance races , want eerlijk waar je kunt de regelaar aan een teamrijder overgeven zonder dat de auto stopt !!!!
Kun je je voorstellen wat een tijd dat scheelt tijdens een 24 uurs race !

Ooist heb ik zelf iets dergelijks in een mechanische uitvoering geprobeerd op de 24 uurs race van Zolder........................zonder suc6 want mijn kollega teamrijders konden niet met deze techniek overweg !!!!!!!!

Maar het streelt mijn ego dat 2 ervaren slotracers deze techniek in het elektronische tot in de perfektie hebben weten na te maken.

Voor de mogelijke kopers van dit bijzondere topprodukt natuurlijk een niet te onderschatten voordeel t.o.v "konventionele" regelaars.

Ik zou zeggen CHAPEAU temeer daar één van de "laselektroden` die aan de transistor waren "gesmolten" het gedurende de rijtest op een gegeven moment begaf.

Daar zat hem vermoedelijk het geheim in van de regelaar , want ziedaar de auto verloor snelheid ,..............hij kwam zelfs tot stilstand !!!!

Natuurlijk vraagt iedereen nu " wat moet zoiets geavanceerds wel niet kosten?"

Volgens Erwin iets van 9,00 Euro aan onderdelen excl. de Parma kit.

IKZELF GA ER VANUIT DAT DE PRIJS DIE IN DE WINKEL BETAALD MOET WORDEN IN DE ORDE LIGT VAN EEN GOEDE SOLDEERBOUT (BIJ VOORKEUR WELLER) .

Bedankt voor jullie aandacht voor dit nieuwe fenomeen......

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Johan
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 9-1-2005 at 23:47 Reply With Quote


klinkt alsof het gas bleef hangen right?.


(dat kan niet de bedoeling van m,n schema zijn)




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 10-1-2005 at 12:18 Reply With Quote


idd, punt is dat we op vrijdagavond vooral gericht zijn op de competitierace waardoor er weinig tijd overblijft om nieuwe dingen te testen (en in dit geval te repareren). Vrijdag weer een nieuwe test met betere aansluitingen en resultaten(?).
Is wel erg leuk om dit te doen ondanks (of dankzij?) Johan's sarcasme:D
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Rob de Wit





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 10-1-2005 at 15:11 Reply With Quote


Is er toch wat van die Hotslot ambitie blijven hangen in Leeuwarden?
Denk erom aardig blijven doen tegen elkaar!!!!
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 12-1-2005 at 09:53 Reply With Quote
dus...........



R-win,

Ik zie allemaal nieuwe regelaars, mooi hoor. Maarrree......... dat betekent dus dat jullie druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de eerste LMS race, hoogstwaarschijnlijk in Moers?
Zou leuk zijn om jullie daar weer te zien.
Dan kunnen we verder gaan waar we opgehouden zijn R-win. Knijpe hoor om een half rondje goed te maken.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 13-1-2005 at 11:15 Reply With Quote


Tja, het woord "voorbereiding" is bij het WEAM-team eigenlijk niet van toepassing. Meestal wordt er, na wat van die Belgische jenever, 1 of 2 weken voor een race besloten of er meegedaan wordt . Waarna het een aantal dagen tot een week stil blijft. Vervolgens moet er in een avondje of twee een nieuw chassis in elkaar geschroefd, een carrosserie ergens vandaan getoverd (liefst uit het koopjesmuseum van Hans), gelamineerd en "gekleurd" worden. En dan nog iets van verlichting met gebruikte LED's (liefst van dezelfde kleur maar is geen voorwaarde). Nadenken over handige bevestigingen, stekkertjes, spoilers, inserts e.d. is een luxe, laat staan dat er iets van uitgevoerd kan worden voor de race.

Deze deadline perikelen trekken zo een zware wissel op het WEAM-team gestel dat we minimaal een half jaar nodig hebben om elkaar weer lief te vinden. En aangezien Enzo dood is zal bovenstaande nogmaals moeten plaatsvinden voor een volgende race en dat is onmenselijk. Dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspel ik dat het WEAM-team niet aanwezig is.
We will meet again!

Btw, een spoedige race in Noord kan de WEAM-spirit wel ten goede komen. We hebben min of meer toegezegd (wel onder invloed) dat we zullen komen en dat doen we dan ook. En als Erwin nu gewoon 6 identieke electronische speeltjes vast maakt aan de baan dan kunnen we onze hightech knijpers thuis laten. Is het voor een ieder wat eerlijker.:D
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 13-1-2005 at 12:02 Reply With Quote


Ha, die Erwin. Leuk dat we wat van je te horen op dit forum.

Het leven bestaat uit keuzes maken, zo ook voor een slotracer. Kennelijk verwacht je nogal wat van de controller of zoals jij die noemt "de knijper". Volgens mij gaat het om 3 zaken in ons slotraceleven:
1. de afstelling van de knijper (degene die de knijper bediend); reactievermogen, rijtechniek baankennis e.d.
2. de afstelling van de knijper (het technische apparaat waarmee je gas, rem e.d. regelt)
3. en niet te vergeten de afstelling van de auto

Wellicht kan iemand anders in je team (Wietse?) de auto (punt 3) voor Moers alvast maken (of je leent de BMW van Hans die waarschijnlijk met de BMW van Onno gaat rijden) en maak jij een superknijper.

groeten,




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 16-1-2005 at 10:00 Reply With Quote
test 2



Na een avondje creatief met gesmolten tin enzo (niet Enzo!) lijkt de regelaar klaar voor de 2de test. Andere transistors, betere verbindingen, baanstekker et voila.
Stekker in baan 6.........................gebeurd niets dus das goed. Auto op de baan met de achterwielen los...........................gebeurd niets dus das goed. Regelaar voorzichtig inknijpen en jawel de wielen gaan rond alleen remt hij even niet. Rem-potmeter verdraaien en dan slaat het noodlot toe. De auto gaat er plotseling als een speer vandoor, schiet uit het slot en kleunt tegen de vangrail. Kap nog heel, lang leve de Dicky's. Regelaar bekijken, niets te zien. Nogmaal auto op de baan met de wielen los en draaiende.................................snif,snif............rook en vonken dan snel de stekker eruit.

Resultaat van de avond; illusie armer, 2 transistors armer, Johan:laugh:, discussie over het schema, andere regelaars uitelkaar, kwali en race gewonnen met mijn mechanische regelaar (ook een paar stints met de Muco van Johan)
Gister de boel maar eens doorgemeten blijkt dat ik wat te creatief met hete tin ben omgegaan maw kortsluiting. Gaan we oplossen en dan vrijdag test 3.
Dus geen reden om te twijfelen aan het schema, wel aan mijn soldeerkunde!
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 16-1-2005 at 11:07 Reply With Quote


ff doorbijten en dan is het allemaal duidelijk(voorrall dooorrrgaan);)



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 26-1-2005 at 20:04 Reply With Quote


t is wat stil Rwin je geeft toch niet op hoop ik?:cry:



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 26-1-2005 at 21:09 Reply With Quote


Nou uh, de bevlogenheid is er wel wat van af inderdaad. Gas blijft hangen en we snappen niet hoe dat kan. Alles weer losgesoldeerd en nagemeten. Moet goed zijn. Enige waar we nog niet honderd punten zeker van zijn is de transistor. Moet het een bepaald type PNP zijn?
Wat is in het schema de base, emitter en collector? Mechanisch lijkt ie nu wel goed te zijn (was niet zo). Kortom ff pauze of jij moet nog een geniale (is meestal een simpele) oplossing hebben.

Zit nog wel te denken om een testopstelling te maken met stekkertjes op alle aansluitpunten zodat je verschillende configuraties kunt proberen op een veilige spanning.
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 26-1-2005 at 22:38 Reply With Quote


check mail ik ben nogal klunzig op het forum met foto plaatsen

ramtech has attached this image:
tranlead.gif - 9.08kb




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
vercessi





Posts: 4
Registered: 21-9-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 21-9-2005 at 19:22 Reply With Quote


this controloller can be used to run G7 or what? thanks
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 21-9-2005 at 20:39 Reply With Quote


The used transistor can handle currents up to 30A, I don't have any idea how much current G7 cars need...
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
vercessi





Posts: 4
Registered: 21-9-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 21-9-2005 at 20:45 Reply With Quote


about 25 to 30 A. its possible run?
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 22-9-2005 at 22:00 Reply With Quote


I would build in a 30A fuse to be certain the controller does not get any more, but the transistor (MJ11015)can handle 30A continuous and 50A peak, so I would say yes it is worth a try...
Be sure to mount a fan on the transistor though, because G7-cars are about the upper limit of the transistor and it will get hot
Also I would like the wiring to be bigger than 1,5 mm2, copper can handle 25A per square mm and you don't want the wires to get warm (or even hot).

Succes!

Jan
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
vercessi





Posts: 4
Registered: 21-9-2005
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 23-9-2005 at 09:55 Reply With Quote


thanks. i understand.
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 5-11-2005 at 20:02 Reply With Quote


Tja, hier een hulpvraagje mbt een probleempje met de controller. Afgelopen vrijdag eindelijk de tijd (of prioriteit) gevonden om wat mechanische verbeteringen aan de controller aan te brengen. Vervolgens de Golf GTI ermee gereden en gewonnen dus niets aan de hand zou je denken. Totdat de Plafits aan de beurt waren. De auto geeft plankgas en is niet te stoppen.
Controller geeft een wat verbrandt luchtje af en geeft vonken bij het verdraaien van de rempot. Ik dus zwaar de pest in. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat dit een kleinigheid is. Make me happy!!!:D
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 5-11-2005 at 22:42 Reply With Quote


Ehh...

Misschien een hele domme vraag, maar het klinkt alsof je rempot met een van de aansluitingen contact maakt met het frame (en dat je frame verbonden is met de plus).

Iets dergelijks heeft mij onlangs een rempotje gekost, maar het verklaart niet dat je auto volgas er tussenuit knijpt...

Ik zou zeggen: vervang de rempot in ieder geval, en kijk daarnaast eens of je niet ergens een plus op je frame hebt zitten.

Jan




Race Nice!

Jan
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 6-11-2005 at 16:59 Reply With Quote


de rem en de weerstanden van de regeling maken ergens contact aangezien de rem een - is en de tor -gestuurd gaat ie vol open en verbrand of de rempot of de tor(nog steeds mechanische ellende dus)



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 6-11-2005 at 19:36 Reply With Quote


Kan een rempot ook gewoon stuk gaan door van 14 V naar 18V te gaan? Het gebeurde nl. direct na het inpluggen op 18V. Als ik de lipjes van de rempot doormeet dan zie ik dat het middelste lipje slechts contact heeft met 1 van de buitenste terwijl volgens mij de middelste met beide in verbinding moet staan. Maakt het verder nog uit welke van de 2 draden van de rem op de middelste dan wel de buitenste moet zitten? De regelingsweerstanden maken op geen enkele wijze contact met de rem. Ook geen + op het frame.:upset:
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
 Pages:  1  2  3
Post new thread Poll:

Go To Top