Board Logo

Start buidling.....
JustMe - 13-1-2005 at 09:13

Het reglement is bijna af en het LMS seizoen gaat over zo'n 1,5 maand weer van start. Hoog tijd om te beginnen met onder andere de groep C's.
Er zullen 6 races gereden worden, het lijstje hieronder is onder voorbehoud van typefouten en communicatiefouten:laugh: :

1e race. Enduro. Met LMP/GTP auto's. In Moers?
2e race. Sprintrace. Groep C's. In Leeuwarden?
3e race. Enduro. Met LMP/GTP. In Uden, 22 mei
4e race. Sprintrace. Met Klasse 1,2 en 3 LMP/GT. Den Haag?
5e race. Enduro. Met LMP?GTP. In Hotslot Noord?:bounc:
6e race. Sprintrace. Groep C's. In..?
:car:
Ik heb verschillende mailtjes binnen gekregen van mensen die graag willen beginnen met hun Groep C.
Ik ben bijna klaar met het schrijven van het reglement voor de Groep C en zodra onze webmasters niet zo druk zijn met werk zal het geplaatst worden op de site.:cool:
:comp1:
Maar voor diegenen die niet kunnen wachten hier even de belangrijkste dingen even in een provisorisch lijstje;

Min. tot. gewicht: 215 gram
Min. kap gewicht: 60 gram
Geen dremelen, niet verbreden etc. en niet verstevigen anders dan met een splitter.
Uithalen van de wielkasten en /of zijkanten van de body afsnijden is niet toegestaan.
Erin moet zitten:
Standaard dashboard uit de kit, (en die brede dashboards zoals o.a. bij de Sauber mag je niet afsnijden!!! Standaard) Lexan poppetje is toegestaan.
Er moeten koplamp behuizingen in zitten en lensjes, wederom standaard. Je begrijpt het al: dus niet snijden schuren dremelen slijpen etc. Gewoon uit de kit zo in de kap lijmen.
Ook de originele spoiler uit de kit moet gebruikt worden, weer standaard. Echter de bevestiging aan kap of chassis is vrij.
Ramen moeten ook die zijn uit de kit.
Bodymounts is enkel en alleen de standaard beugels en plaatjes die standaard bijgeleverd worden in de kit. Ook de plaatjes waarmee je je kap los -en vastschroeft mogen niet vervangen worden door de lichtere aluminium. :bounc:
Maximum spoorbreedte is 82.0mm.
Min. Voorwieldiameter is 24mm.
Achterwielen zijn min. 27.0, max. 27.5.
Vertanding is vastgesteld op 12/42.
Bison MK3 motor. Geen motor hand-out.
Bodemspeling 1.0mm

Het Chassis is de Plafit Excel Pro Springsteel.

Lastig tipe zegh met ju wijsfinger in de plijsterz. :comp:

Ik denk dat deze klasse een hoop spannende racemomenten kan opleveren.
Wanneer er vragen zijn plaats ze hier of mail me persoonlijk op Justme_slotracing@hotmail.com


slotmad - 13-1-2005 at 09:34

Hoi Nick,

Wil je het overzicht van alle groep c body's met gewichten per onderdeel op het forum plaatsen? Kan ieder voor zich een goede afweging maken met welke kap hij/zij gaat rijden. Ik vraag dit omdat volgens het reglement "correcties" of "aanpassingen" om "op gewicht van de kap" te komen niet zijn toegestaan. In mijn beleving moeten er verschillen tussen de body's en de onderdelen daarvan bestaan die in je voordeel of nadeel kunnen werken.


JustMe - 13-1-2005 at 09:42

erg weinig verschillen tussen de body; de 1 is wat zwaarder maar weer breder en andersom.

Maar uiteraard komt de homologatie lijst ook op de site, maar ik ben geen modderaar....eh moderator :bounc:


JustMe - 13-1-2005 at 09:49

misschien vast handig om te zeggen: de Peugeot 905 is niet toegestaan.


Arbee - 14-1-2005 at 09:40

Vraagje over de groep C

1: kap minimaal 60 gram, als je je spoiler op het chassis bevestigd, hoe is het kapgewicht dan?

2: Kap aan chassis, zijn L-profielen zoals nu standaard gebruikt, nu wel of niet toegestaan??

Dat was het,

groet,
Robert.


JustMe - 14-1-2005 at 10:14

Dit staat omschreven in het nog te publiceren reglement, maar voor jullie enthousiastelingen die niet kunnen wachten :laugh:

Vraag 1. In het reglement dat nog gepubliceerd moet worden staan een aantal onderdelen die een body moet bevatten, in deze lijst staat niet de spoiler, dus kapgewicht blijft 60gram, waar je de spoiler ook op bevestigt.

Vraag 2. L-profielen zijn een heikel punt. Uiteraard heb ik bij het schrijven van het reglement overlegd met een aantal mensen en hier kwam eigenlijk uit dat geen van de mensen het aandurfde om de kapbeugels in 1 keer tegen de kap te lijmen, dus zonder L-profiel of wat dan ook. Dit was eigenlijk mijn oorspronkelijke idee. Volgende uit de bezwaren; weinig houvast om op te lijmen en lastig af te stellen, heb ik besloten om het kapgewicht op 60 gram te zetten.

Momenteel ben ik eigenlijk alleen maar kapjes aan het maken, na school en na werk, en heb er al 2,5 af in 2 weken.
Ik ben bezig met een Porsche 962 en een Sauber, beide zijn op een gewicht dat wanneer je de beugels erbij legt (standaard uit de kit, zonder L-profiel e.d.) de body's al rond de 58 gram wegen. Hierdoor kan ik het gebruik van L-profielen vrijlaten omdat er geen dremelen in de body is toegestaan. Wanneer je dus een L-profiel wil gebruiken (of waar het eigenlijk om ging de beugels verzwaren) is prima maar dan ben je bijna direct overgewicht. Is ook prima maar met auto's van 215 gram is elke gram die je meezeult een zware, ookal zit ie laag in de body.


JustMe - 17-1-2005 at 11:29

.......gaan ze voor de nieuwe races complete nieuwe koffers bouwen! :comp1: Hier kunnen wij simpele arme slotracers toch niet tegenop? Maar uit zeer goed geinformeerde bronnen kun ik u melden dat het DVR team misschien eraan denkt om hun (letterlijk) gore blazoen een beetje op te poetsen :laugh: door met een mooie auto te rijden in Uden. :car:

Ook was meneer de teamkaptain Henry van Gool op zoek naar een -jawel- mooie, Sauber?
We tasten echter nog in het duister wat enkele van zijn teamgenoten aan de start gaan brengen, we houden u op de hoogte.


Gert - 17-1-2005 at 11:45

Nick je zegt de juiste woorden "Probeer je het eenvoudiger te maken".
Want eenvoud kan heel erg sierlijk zijn !!!!!

Gert


Rob de Wit - 17-1-2005 at 15:29

Nick,

Al jij iedereen - lees Arbee - wil overbluffen met een racekoffer, wat dacht je van een kliko - nederlandse kunstof afvalbak met wieltjes (voor de Belgen onder ons). Staan 1 keer in de week aan de weg voor de weggeef.
Kan een hele hoop in en je kan eventueel nog de standaard banden vervangen door slicks. Een autoaccu pas er ook wel in.

Denk dat die Robert groen of grijs ziet van de jalouzie.

Greetings

Rob, whose losing weight (yeah it's time) and compensates with sigars; just call me smokey :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


JustMe - 20-1-2005 at 11:10

tja Rob,,,,
lekker zinvol allemaal........:finger:

(Maar ik zeik je niet af hoor pas op) :comp1::m16:


Rob de Wit - 20-1-2005 at 11:28

Ach Nick,

Het merendeel van de discussies valt op te delen in twee categorieën;

de meningsverschillen en de afzeikverhalen

en ik voel me daar lekker bij (red. vooral de laatste categorie)

Ik bedoel dus niet jouw zinvolle tech-talks etc. vrind

CU

Rob

PS trapgat Noord is toegankelijker dan Zuid dus er is nog hoop voor Robert


slotmad - 20-1-2005 at 12:06

Het gaat me niet om het verlagen van het zwaartepunt middels het plaatsen van het L-profiel op de beugel. Zoveel maken de lichtgewicht 1 mm kunststof hoekprofieltjes die ik gebruik nou ook weer niet uit. Voor mij is het belangrijk dat met gebruik van het hoekprofieltje de kaphoogte afstellingen achteraf (na het lijmen) nog mogelijk zijn en simpelweg de stevigheid. Meestal krijgt een auto tijdens een wedstrijd wel enkele klappen te verwerken. Ik heb zo mijn twijfels over de stevigheid van alleen lijm (kunststof body onder een 90 graden hoek op een metalen beugel.


JustMe - 24-1-2005 at 10:24

......... en de juiste lijm.
De Porsche 962 van Tamar (die Zwarte Alpha) en mijn Mazda zijn allebei op die manier geplakt. Ze zijn alletwee in Hardinxveld geweest waar ze toch fikse klappen hebben gehad. Ik heb zelfs de complete neus van de Mazzzz af gereden, maaaaarrrrr......... de beugels zaten er nog aan.

De lijm die ik gebruik koop ik bij Polyservice, dat is speciaalzaakje over lijmen, hars etc. Hier halen wij ook de hars voor het carbon vandaan. Polyservice heeft enkele vestigingen in Nederland. (bij interresse kan ik de adressen eens hier posten) De lijm heet "Plastic Welding Systems". De naam zegt het al, voor Plastic, maar er staat ook op de verpakking dat het metalen kan lijmen. Ik heb het geprobeerd en voila, het werkt. :car:

:car: Trouwens, onze Viper is ook op deze manier gelijmd. :bounc::coke:


slotmad - 24-1-2005 at 11:04

OK, laat even horen welke lijm dit is en waar gekocht.

Als het een moeilijk te verkrijgen lijm is, zal dit voor een starter een drempel zijn om aan het groep c project te beginnen. Weet je of de in het algemeen goed verkrijgbare tweecomponenten lijm (bv. van de Hema) goe dgenoeg is voor dit doel?


tamar - 24-1-2005 at 12:12

Die van de Hema die ken ik niet ...maar bij elke ijzerhandel kan je wel de Bison 2k lijm kopen.
Is op zich ook goed genoeg.

Maar het lijkt me wel een goed idee om effe een "Hoe plak ik m'n groep C body op de beugels" postje te doen, met een paar fototjes natuurlijk.

Zodra ik de camera terug heb van Willem :D

Tamar


CarreraHenk - 24-1-2005 at 18:42

Deze beginner moet eerst zijn body nog verven. Ik kom vrijdag op de club en hoop dat iemand mij daar behulpzaam mee kan zijn. Ik heb een spuitbusje Tamiya gekocht maar heb 0,0 ervaring. Overigens heb ik ook een (potentieel) probleem met de decals; die blijven absoluut niet plakken. Zie deze link . Weet iemand een oplossing c.q. lijm die ik zou kunnen gebruiken?link


JustMe - 27-1-2005 at 10:10

.....althans met de verf. Dat decals niet blijven plakken heb ik nog niet meegemaakt, of bedoel je soms dat de decals niet meteen vastzitten??? Dat kan kloppen dan natuurlijk.:toilet: Anyway, wanneer je weer eens op Hotslot bent zijn er meer dan genoeg mensen die je kunnen uitleggen en helpen bij het modeleren van jouw Lancia. Gaat een mooi plaatje vormen tussen die hoop Porsche's en Saubers. :coke:

Oh, by the way, heb nu bij de ijzerhandel een andere 2K lijm gescoord, speciaal voor het verlijmen van metalen met kunstoffen. Ben benieuwd. :car:

Inmiddels heb ik twee groep C's rijdende, de zwarte Alpha Porsche van Tamar en een Porsche 956. De resultaten zijn bemoedigend; De rondetijden zijn zelfs een fractie sneller dan de LMP's. Dit komt omdat de Groep C's lichter zijn, hierdoor wordt ook de motor minder warm zodat je zelfs na een half uur rijden je snelste rondetijd nog kan verbeteren. Maar..... nog mooier is omdat de auto's lichter zijn de klappen minder zwaar zijn. Ik heb de Porsche's toch al redelijk afgestraft maar ze gaan nog niet door de knieen. ;)

Ben benieuwd naar de bevindingen van andere mensen :comp1:


slotmad - 31-1-2005 at 11:03

Tamar,

Let je even op welke foto's Willem zoal op je camera heeft staan? Dus niet klakkeloos op onze site prubliceren. Hoewel, ik kan me nog de foto van een vriendin van hem herinneren die onverwachts (maar wel leuk) op het Groep c body topic verscheen.


R-win - 26-2-2005 at 14:27

Een beetje een spoedige plaatsing van bovenstaande zal zeer gewaardeerd worden door de MRCL aangezien we al in de maand zitten voor April
M.a.w. GASGEVEN met dat reglement!!!:D


Race-Jan - 27-2-2005 at 21:20

Quote:
Origineel gepost door R-win

M.a.w. GASGEVEN met dat reglement!!!:D


Daar kan ik niet anders dan helemaal achter staan, maar ja..

Op deze manier is er geen gelijke kans voor een willekeurige nieuweling in deze schaal die wel enthousiast is en mee wil gaan draaien, maar niet op de hoogte gesteld wordt van de regeltjes...

... en het dan vreemd vinden dat er geen animo is om op deze manier te (gaan) racen? Ik snap het wel hoor, en ik word daar niet vrolijker van...

Jan (die eigenwijs is, en dit topic gaat gebruiken om de regeltjes boven water te krijgen, hoe lang dat ook gaat duren en hoe vervelend het ook gevonden gaat worden...)


R-win - 4-3-2005 at 18:20

Oh uh sorry, het gaspedaal is de meest rechtse. Nu moet het lukken,....................... toch???;)