Board Logo

Bouwproject deel 1
Arbee - 14-1-2005 at 22:03

Ik wilde eens iets bouwen waar je lang plezier van kan hebben. Dat moest dus geen auto worden:D:D.
Die gaan meestal korter mee.
Sinds ik ook 1 op 24 auto's in mijn koffer heb wordt ik steeds vaker ermee gekonfronteert dat mijn koffer voor 1 op 32 is ontworpen. Toch is de werking van de koffer wel goed.
Wat laatjes voor los materiaal, en een paar laatjes voor wat auto's.
Plek voor een regelaar, maar die kleine losse spullen vliegen steeds door de koffer.
Maar die klep vind ik altijd wel makkelijk. Randje eraan zodat je spullen niet steeds de grond op rollen. Schroefjes blijven er prima op liggen.

Via Henrie kreeg ik wat printjes te zien van een Duitser die een houten koffer maakte van MDF.
Maar een leeggewicht van 14 kilo. Hallo, dat moet minder worden.
De ontwerpen zagen er wel goed uit,
dus op naar de ontwerp tafel!

Met dit als resultaat.

Toen een lijst gemaakt van alle plankjes die ik nodig had,
en op naar de Gamma
Hout: Maranti
Dikte, afhanjelijk of het een dragend gedeelte is:
9mm, 5,5 mm en 3,6 mm

Nou dat was lachen bij die zaagtafel:
Kunt u een strookje afzagen van 3 cm!!!!!!!???????

Robert


Arbee - 14-1-2005 at 22:05

waar is mijn plaatje?


Arbee - 14-1-2005 at 22:07

(te groot in een tijd van kabel en ADSL??)


Arbee - 18-1-2005 at 09:41

Zoals ik al schreef had ik alles bij de Gamma laten zagen.
Op de grote zaagtafel gaat dat altijd prima, alles perfect haaks en op de millimeter nauwkeurig.
Maar nu bleek dat bij dit kleinschalige bouwproject waar elke millimeter extra telt, de Gamma toch wat meer moeite heeft om precies te zijn.
Een paar plankjes, in de maat 11x22 cm, waren niet haaks.
Daardoor zou de kist te scheef worden.
Gelukkig kon ik in mijn verstekbak van wat restmateriaal nieuwe zagen.

Om de koffer stevigheid te geven ben ik van het volgende uitgegaan.
(je gaat ten slotte toch wat kilo’s erin dragen/vervoeren)
2 staanders van de bovenkant tot de onderkant tot de bodem moesten voor “draag stevigheid” zorgen. Dus dat je niet alleen de bovenkant in je handen zou houden en alles eronder op straat zou liggen als je de koffer optilt.
De zijkanten moesten ook mee gaan helpen ondanks dat ze van 3,6 mm zijn.
Alles zou ik niet alleen schroeven, maar ook lijmen.
De Gamma had hiervoor speciale Pattex houtlijm.

Nou daar stond ik dan thuis met een bouwpakket, alles na het zagen gelijk genummerd, een tekening, 40 schroefjes, lijm en zo’n 50 euri armer.

Gelijk maar aan de gang gegaan, en na een paar uurtjes begon het al wat vorm te krijgen.

Aan beide zijden plaats voor 5 auto’s
In het midden 2 keer een la van 30 x 22 cm en 10 cm diep
Daarboven plek voor 3 Gamma bakjes voor het kleine spul (Elk bakje heeft 12 plekjes voor bv banden enz.)
Op de parkeerplaatsjes van de auto’s past ook een trafo.
Maat van de koffer: 55 breed, 22 diep, 40 cm hoog.
Gewicht ongeveer 5,5 kilo.

Robert.

Foto: lijst van plankjes.


slotmad - 18-1-2005 at 13:27

Ben je toch nog 50 euro kwijt voor een paar plankjes en schroefjes?


slotmad - 18-1-2005 at 13:41

Het verbaasd me dat nog niemand op dit forum zich heeft afgevraagd waarom DVR zo'n grote koffer aan het bouwen is.
Ik zal daar zoals gebruikelijk 'open' over zijn en onze strategie openbaar maken.
Na het raceweekend in Leeuwarden zijn we tot de conclusie gekomen dat we het volgende nodig hebben:

- 2 trainingschassis
- 2 trainingskappen
- 3 wedstrijdchassis
- 3 wedstrijdkappen

Dit is dan voor een Endurance voor een Sprint race hebben we een veelvoud hiervan nodig. Ik zal het verder verduidelijken. Zeker in Uden zullen we minstens 1 trainingsauto kunnen afschrijven. Ik ken de baan nog niet en mijn teammaten gaan vooral hard met de nodige risico's.
Daarnaast houden we rekening (door ervaring in Leeuwarden) met minstens 3 afgelopen wielen, minstens één kromme auto op de vloer en wat afgebroken kap delen.
Om hinkstapsprongen naar de pits e.d. te kunnen voorkomen hebben we gewoon 2 volledige klonen van de wedstrijdauto in onze pits klaar staan. Just in case, be prepared.


Rob de Wit - 18-1-2005 at 14:09

Henri,

Vergeet je toch het belangrijkste!
Een minibus om de koffer te verhuren.

Wat dacht je van een pyamaatje mocht de Mac weer worden beroofd.
Extra vakje dus vrijhouden!

Rob

toch wat teleurgesteld wegens het ontbreken van foto's van de voortgang.


remco - 18-1-2005 at 16:30

voor alle zekerheid lees goed het reglement

:car::car::car::car::car::car:

:D:D:D:D:D:D:D:D


Arbee - 18-1-2005 at 21:39

Zeg Rob, is een VW Transporter TDI groot genoeg voor zo'n koffer???
Past vast ook wel een pyama voor Mac in (alhoewel ik dat verhaal niet ken, dus de clou ontgaat me)
En er komen spoedig foto's.
Bij verslag 3.
Tevens ben ik dan het een en ander al een kleurtje aan het geven.

Dus let op verslag 3

Robert.


Rob de Wit - 19-1-2005 at 07:38

Mac = Mc Donalds

Ok ik zie het nou ook - a-tjete veel


Arbee - 19-1-2005 at 07:52

Nu snap ik hem


Arbee - 19-1-2005 at 09:54

Uit sommige reacties kon ik toch proeven dat er mensen zijn die bang zijn dat het koffer project niet van het tekenpapier af zou komen.
Begrijpelijk, want heel veel goede ideeën stranden op papier.

Daarom heb ik vanmorgen eventjes de volgende foto gemaakt.
De kleur, is net zo wit als de Airbus die gisteren gedoopt werd.
Maar wees gerust, het is nog de grondverf.:D

Robert.


remco - 19-1-2005 at 15:02

ik ga op reis en neem mee

mijn hutkoffer

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


Arbee - 19-1-2005 at 20:40

Kan ik ook voor je maken Remco.
Geen probleem.

Kan je lekker:car:

Robert


Gert - 19-1-2005 at 22:02

Robert

Ik zie toch de golven van een oude carrera baan op die koffer
Schaaf was zeker geen optie, of was het budget op.

Gert


remco - 19-1-2005 at 22:23

als je hem nog iets groter maakt kunnen je ski's er in

je kan er ook een kruis op zetten er de strijdbijl in doen en aan erwin vragen of jullie hem samen kunnen begraven

:D:D:D:D:D

geintje


JustMe - 20-1-2005 at 11:12

Ziet er behoorlijk uit Robert, maar denk je dat die door het trapgat past in Zuid???????:puke:

Ben benieuwd naar wat er allemaal uit die koffer gaat komen.:car:

(past volgens mij wel een paar mooie verfjes in en decals)

Trouwens, Henry, dat wordt puzzelen bij de keuring om er meerdere auto's door te krijgen waar je toch echt maar met 1 mag rijden. Of dat wordt zeker net zo'n trucendoos als met Robert's koffer? ja nu snap ik het.
Ten opzichte van jullie maakt RFH maar een low-key indruk, wat misschien handig is, kijk maar naar de underdog-positie die wij in Leeuwarden hadden, heeft ons zeker geen windeieren gelegd. (Zag wel wat wielen liggen hier en daar)

Koffergrootte: does size matter?
We shall see, join us next time for another episode of Slot Junk Megawars :D


slotmad - 20-1-2005 at 15:14

HA Nick,

Je begint het al te begrijpen. Dit is onze grote slotrace goochelkoffer. Bijvoorbeeld, je hebt pech tijdens de race. Kan jou ook gebeuren. Je stopt de auto in de DVR koffer. Doet de deuren dicht en zegt een geheime slotrace spreuk (in de strekking van "make me fast and beautiful"). Het licht gaat op onverklaarbare wijze plotseling uit. Kort daarna gaat het met een luide knal weer aan, je pakt de auto uit de koffer, "vliegt" naar de baan en vervolgt je race. Er komt geen sleutel aan te pas.


remco - 20-1-2005 at 15:38

keep on dreaming

:):):):):D:D:D


slotmad - 20-1-2005 at 15:43

Oh ja,

Vergeten te melden dat naast het licht wat uitgaat, ook de spanning van de baan gaat en de slotracewereld tot stilstand komt (zonder dat de rijders en anderen iets gemerkt hebben). Een soort tijdsverdraaiing, in het voordeel van......... Je begrijpt het al.


Rob de Wit - 20-1-2005 at 15:56

Henri

Een kleine tip mijnerzijds.
Er is ook ruimte voor de hamer?
Kunnen jullie wat frustaties van je afslaan tijdens een wedstrijd.
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Rob

OK iets gewaagd maar goed bedoeld.


remco - 20-1-2005 at 16:00

van slaan weten ze alles af :D:D


slotmad - 20-1-2005 at 16:29

Hoi rob,

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Onze magische slotrace koffer bevat geen sleutelmaterialen zoals een hamer. Om het allemaal nog duidelijker te maken, studeren we op een doorkijk of zo je wilt doorzichtige versie. Je kunt het vergelijken met een lege kooi waarin één of ander lekker wijf wordt weggetoverd (naar een andere dimensie verplaatst) en meestal ontdaan van overbodige kleding, weer tevoor schijn komt (terug komt in onze dimensie).


Arbee - 20-1-2005 at 21:46

Goh, gaat dit over mijn koffer??????????????????????????????????????????

Mooi:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Robert


Rob de Wit - 22-1-2005 at 20:01

Harry Potter's magic box


Arbee - 28-1-2005 at 09:39

Zo, het is alweer een tijdje stil vanuit het koffer bouw project, maar hier weer wat updates.

Nadat de koffer in de grondverf gezet was, het hang en sluitwerk gemonteerd, werd het na goed Hotslot gebruik tijd voor een praktijk test.
Ofwel:
Hoe zwaar is die?
Past die in de auto (er werd behoorlijk aan getwijfeld of het wel past in een auto)
Werkt alles?

Nou eerst het gewicht dan maar:
Streven was rond de 5 kilo leeg gewicht, en dat viel toch wel tegen,
Ik zal het gelijk maar laten zien, volgens de weegschaal was het bijna 6,5 kilo.


Arbee - 28-1-2005 at 09:40


Arbee - 28-1-2005 at 09:41


Arbee - 28-1-2005 at 09:43

Tijdens een wandel test bleek dat er goed te lopen viel met de koffer.
Om geen dure slotrace materialen te riskeren tijdens deze loop test heb ik wat plakken lood, een baksteen en een elektrische schroevendraaier in de koffer gedaan.
Totaal zat ik toen op dik 12 kilo, en dat ging heel goed.
Wel viel op dat de draagarm na ongeveer 2,5 kilometer wat moe werd.
Maar na goed afwisselen van beide armen, bleek er toch snel zo’n 6 kilometer wel gelopen te kunnen worden met deze koffer.
Langer wil ik afraden, omdat dan het materiaal onnodig zou slijten.

Op het forum werd er getwijfeld of de koffer wel in een auto zou passen.
Op de foto’s leek die ook veel groter dan dat de koffer in werkelijk is, maar goed, de ongerustheid snap ik.
Ik waardeer ook zeker het meedenken van een aantal slotters, zodat ik niet onnodige fouten zou maken.
Maar goed het is toch een spannend moment als je voor het eerst met je nieuwe koffer op pad gaat.
Nu de looptest met glans doorstaan was, werd het dus tijd om eens te kijken of de koffer ook daadwerkelijk in de auto zou passen.
De afstand die ik lopend naar mijn auto moest overbruggen deed ik geheel zonder zorgen na de geslaagde eerste test (toch snel zo’n 15 meter) .
En toen kwam het grote moment: past die erin??????????


Arbee - 28-1-2005 at 09:46

Nou zoals op de foto te zien is, geen enkel probleem.
Ook deze test kan ik als geslaagd beschouwen.
Ik wijs er nog maar even op dat de koffer nog steeds in de grondlak staat, eventuele beschadigingen kan ik nog op eenvoudige wijze wegwerken.
Het is natuurlijk uitermate zonde van je tijd en geld als je je dure decals zou beschadigen tijdens deze eerste belangrijke testen.
Volgende keer de eerste rij test,
Blijft de koffer wel op z’n plaats staan, en zijn de sjorbanden sterk genoeg om alles op z’n plek te houden tijdens het snelle bochtenwerk, en de rem en acceleratie test.
En past de koffer wel door het nauwe trapgat bij Hotslot Victorieplein??
Later meer.

Robert


remco - 28-1-2005 at 21:06

die bus kan ook wel een verfje en wat decals gebruiken
:):):):):D:D:D:D


Arbee - 28-1-2005 at 22:59

Klopt, Remco, ik heb de dubbele cabine 2e hands gekocht, en de vorige eigenaar had vloerbedekking decals erop zitten.
Moet ik ook nog doen.
ik er een soort knuffelmuur van maken:laugh:
Met van dat hoogpolige tapijt.
Maar eerst de koffer afbouwen en dan de bus.
Cabine is nog maar net door de RDW goed gekeurd.

Robert


slotmad - 31-1-2005 at 09:08

Als je nog wat gewicht wil besparen en stijfheid wil winnen, kun je de koffer aan de buitenzijde lamineren met de restjes van Tamar. Vervolgens laat je wat houtwormen los om het hout op te vreten en heb je een top high-tech en exclusievere slotrace koffer dan Onno (dat alu ding met alle mogelijke vrouwelijke stekkers op een rijtje gemonteerd aan de koffer).