Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Het uitstervende Ras ?
  Post new thread Poll:  
 Pages:  1  2
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 10-10-2004 at 18:33
Willem



...................................................................................................................................................... .......................................blablabla.
Is dat alles wat je kunt zeggen, want dan kent mijn BEO meer woorden

Groetje Gert.




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
flugel





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 10-10-2004 at 19:29
gezeik



wat een gezeik allemaal over regelementen!!!!Het is toch terecht degene die de beste auto's maakt wint,,lekker belangrijk om de 2e en 3e plaats kan je ook spannend racen



View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 10-10-2004 at 19:50
bote bijl



blijf nou eens bij de essentie van het onderwerp wat gert heeft aangekaart het voortbestaan van de lms in de huidige vorm.

wat willen we nou :
moet het net als de itc ten onder gaan

of gaan we er met z'n alle wat aan doen

erwin probeert er met en kantelproef en oplossing voor te zoeken.

willem praat maar doet niks, heeft het over vroeger dat het toen er ook niet eerlijk aan toe ging je ziet wat er van gekomen is de itc ging ter ziele, willen we dit ook met de lms

:gun:

ik persoonlijk vindt dat we bij het reglement moeten beginnen en strenger moeten keuren en geen nieuwe vindingen moeten toelaten zonder dat besproken wordt door en onafhankelijke tc die we misschien zullen moeten oprichten en dan niet alleen maar mensen van een vereniging.

dat diegene die er de meeste tijd in steekt wint is logisch maar het gaat er om hoe je er tijd insteekt !(er niet hoe lees je het reglement zodat ik kan winnen, pas het reglement toe in zijn huidige vorm en bouw en snelle auto dan pas ben je in mijn ogen en winnaar)


maar laat een ding duidelijk zijn er moet wat gebeuren anders gaat de lms in de huidige vorm ter ziele

groetjes remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 11-10-2004 at 06:54
Doet'ie ut of doet'ie ut nie?



Kleine correctie: qua bouwen doe ik mischien geen reet maar een een discussie opstarten op een normaliter nogal doods forum vergeleken bij andere slotrace-fora kan ik als de beste.:upset::laugh::puke::cool::)

Het ter ziele gaan van een klasse is een natuurlijk proces. Vroeg of laat komt er een einde aan. Dit heeft verschillende oorzaken. De suggestie die nu gewekt wordt dat dit zou komen door de reglementen of het verstieren darvan is onjuist. Het was gewoon tijd voor wat anders, zo simpel is het.
Je moet niet vergeten dat we 3 jaar veel plezier aan het DTM / ITC 1:32 hebben gehad. Om dit nu af te branden als zou de klasse te gronde zijn geholpen door een aantal mensen is volledig onterecht.

Het 1:24 modelcar racen staat in Nederland in de kinderschoenen. We zijn krap 6 jaar bezig waarvan alleen de laatste 3 jaar er sprake is van enige structuur.
De Duitsers rijden deze klasse al meer dan 20 jaar en hebben gevoeglijk veel meer ervaring dan wij hierin.
Dat er een aantal mensen in Nederland in dit internationale gebeuren goed mee kunnen komen is alleen maar mooi.

Belangrijkste wat mij betreft is om een zo eerlijik mogelijk concept neer te zetten met reglementen die niet groter zijn dan 1 A4-tje en te begrijpen zijn voor de gemiddelde J.S.M. (Jan Slotrace Modaal).

Een manier om dat doel te benaderen (bereiken zul je het nooit!) is een concpet neerzetten wat zoveel mogelijk los staat van gekozen onderdelen of bouwwijze. De kantelbrug is daar 1 van. Het idee is goed en makkelijk te implementeren. De keuring wordt er eenvoudiger, sneller en eerlijker van. Ook speelt de interpretatie van de TC tijdens de keuring veel minder een rol. T'is simpel, hij valt of hij valt niet.

Maar als ik de discussie zo lees is er gewoon veel frustratie en oudzeer wat nog niet geheeld is. Dit is natuurlijk niet goed en het forum is een prima uitlaatklep wat dat betreft. Ik mag dan wel graag zo nu en dan een beetje olie op het vuur gooien maar vergeet niet met welk doel ik dat doe.
Ik heb de laatste jaren misschien NIET actief meegedaan met de LMS
maar was zeer wel op de hoogte wat zich achter de schermen afspeelde. Zodoende ben ik staat om redelijk objectief te oordelen over het 1 en ander.:)




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 11-10-2004 at 07:59


Hoi slotracers.

Heb ook mee gedaan aan het ITC en nu het LMS, en zie zodoende de verschuivingen en veranderingen ook gebeuren.
Maar wat is het belangrijkste?
Nou volgens mij zoals in de discussie nu: een "eenvoudig" regelement.
Ten tweede:
Actieve mensen die:
-organiseren
-achter de schermen hard meewerken.

Zoals het nu gaat is er 1 promotor, en dat is Tamar.
Die trekt heel hard aan de kar.
(ik weet niet waar die naast zijn werk de tijd vandaan haalt????)
Maar toen Tamar zijn aandacht van het ITC naar het 1 op 32 LMS ging was het gauw gedaan met ITC
Het zelfde gebeurde toen zijn aandacht van 1:32 naar 1:24 ging.
Er zijn gewoon te weinig mensen die die kar willen trekken.
Nu zie ik weer een verschuiving van Tamar, meer internationaal.

Mijn voorstel:
Andere slotracers dan dat kleine groepje vanuit Amsterdam die de LMS wedstrijd-kar willen trekken.
Dus:
- een regelement onderhouden
- kontroleren tijdens wedstrijdagen (de TC dus)
- contacten onderhouden om de wedstrijden te organiseren.

Dit is volgens mij het grootste struikelblok binnen het LMS.

Tot zover mijn bericht,
Arbee.

PS lekker muziek gemaakt en :coke:
:bounc::bounc:
afgelopen weekend.
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 11-10-2004 at 08:02
Couldn't agree more... Good reply!



:):(:D;):cool::mad::o:P:puke::gun::coke::bounc::cry::cool::laugh::upset:
Toch nog een werk al die smilies inserten. Effe een dingetje bouwen dat je ze allemaal in 1 keer kan pakken!

Arbee is right!. Stop complaining,....do something!




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 11-10-2004 at 08:12


kwestie van tijd Wim
:):cool::mad::gun::cool::cry::puke::cool::mad::gun::coke::o:D;):P:bounc:
:bounc::upset::laugh::coke::o:D:(:mad::cool::):cool::puke:
:cry::coke::laugh::upset::laugh::cool::coke::bounc::P;):D:(:):mad::cool::puke::cry::cool::cool::gun::laugh::upset::bounc::P:o

Ik ben het wel eens met Willem over dat een klasse een bepaalde tijd aantrekkelijk is, de 1/1 Le Mans is al een goed voorbeeld: in 1994 over naar GT en grote hokken, in 1996 waren het alweer Prototypes die wonnen, Kijk naar de GTS klasse nu met de Maserati die volgend jaar gaat huishouden ;) Het is erg moeilijk om een klasse langere tijd op hetzelfde peil te houden.
Ik zei het al eerder en ook Erwin, door het kanteldingetje wordt er een significant voordeel bij sommige bodys (of bouwers) weggenomen en kun je het meer als een standaard klasse gaan beschouwen. :coke::coke:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 11-10-2004 at 08:23
En dan nog dit!



:):cool::puke::cry::cool::mad::
(:gun::laugh::coke::o:D;):P:bounc:
:upset:;):D:gun::(:):cool::mad:
:o:P:bounc::coke::gun:
:puke::cry::cool::laugh::upset::):o:D:(:gun::laugh::upset::bounc:
:P;):cry::puke::cool::gun::laugh:
:upset::cool::mad::(:)

Ik heb gezegd!:laugh:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 11-10-2004 at 08:38


:finger:



View User's Profile View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
posted on 11-10-2004 at 09:49
Ik begrijp hier helemaal niks van!!!



Er word maar gezeken over een eenvoudig regelement,Willem wil het liefst dat het op 1 A4 past.
Maar als ik dan het duitse SLP regelement als voorbeeld geef,en waar heel weinig aan hoeft te worden verandert,en het werkt in duitsland prima dan reageerd er niemand op:puke:.
Misschien omdat het 2 A4 zijn;)en alles wat niet omschreven is VERBODEN is:D.
Maar constructief meedenken aan een mogelijke oplossing is blijkbaar niet interesant genoeg,men ouwehoert liever verder over het bestaande regelement en wat er allemaal niet deugt.
En als je weet hoeveel tijd er gaat zitten in het maken van een nieuw regelement(wat toch weer niet goed is)omdat Tamar het dan zou moeten schrijven,want er is toch niemand anders die dat zou kunnen.

DAN IS HET TOCH VEEL EENVOUDIGER OM EEN GOED WERKENT BESTAAND REGELEMENT OVER TE NEMEN.

Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan en gebruik maken van de ervaringen van de duitse clubs daar is toch niks mis mee?

vr.gr.
Peter

ps:voor je begint te piepen neem dan eerst even de moeite om mijn vorige topic DUIDELIJKHEID door te lezen :comp1:




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 11-10-2004 at 13:23
Deutschland, deutschland uber alles!



50-plus,

Je gaat ons toch niet vertellen dat die Duitsers weten waar ze mee bezig zijn hè? Die jongens rijden al tig jaar op dezelfde manier en zijn bang voor elke vernieuwing. Dat zogenaamde reglement van hun rammelt aan alle kanten en is zo lek als een mandje.




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 11-10-2004 at 21:45
Ik denk dat ze weten waar ze mee bezig zijn



Want ze rijden ook al zijn ze bang voor verbeteringen al tig jaar die klasse,
en het is dan volgens jou zo lek zijn als een mandje.
Het belangrijkste is dat ze er toch wel enig respect voor hebben, en dat is iets wat wij hier niet kunnen zeggen.

Toen Peter dat regelement aanhaalde was ik ook scepties in het begin, maar het werkt toch naar het schijnt.

Ik denk dat ze hier bang zijn voor veranderingen.

Greetz Gert




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 11-10-2004 at 22:14


iets constructiefs kan ik wel vergeten hier:upset:
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
wink.gif posted on 11-10-2004 at 22:42
Ik geef het op



Best Willem,

Dat jij het niks vind dat respecteer ik:finger:.

Maar ik probeer in ieder geval wel mee te denken;).

A:op de duitse forum lees je geen gezeik over het regelement.
B:ze hebben geen gebrek aan teams voor endurance wedstrijden en aan rijders voor sprintwedstrijden.
C:en het schijnt daar blijkbaar te werken omdat iedereen weet waar hij aan toe is.

EN IK WIL JULLIE BESLIST NIET VERTELLEN DAT BIJ ONZE DUITSE COLLEGA'S ALLES BETER IS:coke:.

DUS HET ZAL MIJ EEN WORST WEZEN OF HET GOED IS OF NIET ALS HET MAAR WEKT;).

PETER




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 12-10-2004 at 08:38
De duitsers..........



Sorry Peet maar ik ben het ook niet eens met het reglement dat jij als voorbeeld gaf. Er wordt gezegd dat dit werkt, dat is ook zo, in een clubomgeving of tijdens races van klein formaat. :)

:comp1: Trust me, ik heb die Duitsers ook vaak meegemaakt op races die wel erg groot en snel waren, DPM, EPC, Hamburg etc. daar zijn de Duitsers net als wij in de LMS altijd op zoek naar de gaatjes in de regels. En dan is dat regelment zo lek als een mandje. :comp:

Bij onze oosterburen is er ook een andere vorm van toewijding, de Duitsers richten zich vaak op het mooi en netjes maken van een rijdend model, daar waar wij ons meer richten op de speed en performance. Daarom vind ik dat de vergelijkingen met de Duitsers hier niet echt van toepassing zijn. :gun::coke:

Ik ben benieuwd naar de gang van zaken als we naar Denemarken gaan, de week na Moers. :):):)

He maar by the way, bij mijn weten is het reglement dit jaar niet veranderd? Toch??
En er wordt gepraat over de naleving van het reglement? Er is toch een keuring? Zijn er dan mensen doorgelaten die afgekeurd hadden moeten worden? Ik ben even kwijt waar dat allemaal over gaat.

PS: ik heb een bril Remco, kan het zo ook wel lezen.:finger:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
 Pages:  1  2
Post new thread Poll:

Go To Top