Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     English: Edurance race op Spa Francorchamp
  Post new thread Poll:  
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
driver.gif posted on 3-7-2005 at 12:00 Reply With Quote
Edurance race op Spa Francorchamp



Beste slotracers,

Dit wil ik jullie niet onthouden maar de jongens in Aachen bouwen een nieuwe houten 6 sporen baan!!!.

http://www.src-eurode.de

Wat zou het toch mooi zijn om daar één keer per jaar een endurance race te kunnen rijden,zoals de 24 uurs van Uden wat ook dit jaar weer een geweldig mooie wedstrijd was.

En nu maar hopen dat de LMS organisatie hier voor wat voor voelt?.
Daar maken we tenminste nog een kans om mee te mogen doen,want bij hun is tenminste iedereen welkom en mag je zelf beslissen met welke auto je rijdt.

Dat kan je van de IMCA niet zeggen want voordat de baan klaar is willen ze daar al het Europees kampioenschap Endurance racen organiseren???.
Maar dit is beslist geen open kampioenschap zoals bij de LMS,maar een besloten wedstrijd waar één persoon beslist wie er goed genoeg is om mee te mogen doen???.
Zelfs wanneer ze helemaal geen ervaring hebben met het Endurance racen hebben en dan ook geen idee hebben hoe je een auto daarvoor moeten bouwen worden ze daarvoor uitgenodigt???.

Jullie moeten mij niet verkeerd begrijpen de IMCA heeft veel betekent voor het slotracen,maar de wedstrijden zijn eigenlijk alleen voor een select groepje rijders(het liefst uit zoveel mogelijk landen)die totaal geen ervaring hebben met modelcar racen en normaal alleen maar wingcars racen,maar omdat ze uitgenodigt worden en de reiskosten betaald krijgen willen ze wel komen rijden(vooral omdat er een kant en klare auto voor ze gebouwd word).

Maar dat zie dan ook wel weer terug in de inschrijfgelden die voor onze begrippen vrij hoog zijn,maar auto's laten bouwen kost dan ook een hoop geld.
Maar JPVR draagt een groot deel van de kosten zelf:cool::car:.

Maar zelfs rijders die al jaren bovenin meestrijden in de LMS serie worden niet goed genoeg bevonden om als tweede team mee te mogen doen aan een Europees kampioenschap???.
Hier licht mijn inziens een open kans voor de LMS organisatie,waar ieder team welkom is ook de pure liefhebber van het slotracen wat volgens mij de grootste groep is ook in de toekomst.

Een kampioenschap zoals bij onze duitse vrienden die de SLP serie rijden(maar dan zonder het chassis vrij geen eigenbouw)een aantal vaste wedstrijden op een vast gestelde datum en aan het begin van het seizoen inschrijven en betalen!!!.
Dan weet iedereen waar hij aan toe is,en men is vrij of je hier aan mee wil (kan) doen.


Vriendelijke groeten van een liefhebber van het endurance racen:cool::car:.

Peter Reijerkerk




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
MFahrer





Posts: 4
Registered: 18-3-2005
Location: Belgium Gent
Member Is Offline
Mood: Armed and dangerous!
posted on 7-7-2005 at 07:14 Reply With Quote


Mmmmz... wat een circuit... Spa is m'n all time favourite...


Nu we hoogstwaarschijnlijk niet mee kunnen doen aan de 12 uurse van 't Kasje (wel op 1/32) door een paar rommelingen in de organisatie zijn we als vriendengroep op zoek naar een andere grote uitdaging... moesten ze daar deze zomer (of iets later) een endurance organiseren waar we zouden worden toegelaten, dan lijkt me dat een mooie keuze...

Freude am Fahren!


G.
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top