Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Verslag DVR 24 H Uden
  Post new thread Poll:  
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 15-12-2005 at 14:10 Reply With Quote
Verslag DVR 24 H Uden



Wat een enerverende wedstrijd hebben we gereden! Uiteindelijk zijn 9 van de 10 ingeschreven teams gekomen en van start gegaan. Elk team heeft de wedstrijd ook uitgereden, wat op zich al een prestatie is. Ik heb niet alle ontwikkelingen bij elk team tot in de details kunnen volgen, maar twee sprongen er toch wel uit met pech. Kampen kreeg op zaterdag al te maken, met een afgereden neus van de Audi, ondanks carbon versterkingen en Sideway's die een achteras lager kompleet aan gort had gereden (heb ik nog nooit gezien). Daarnaast werd de Sideway's coureur diverse keren tijdens de wedstrijd "onthoofd". En dan mijn eigen "pech". Al tijdens de training bleek dat de verlichting van onze DVR BMW er af en toe de brui aan gaf. Wat gezocht (samen met Gabriel; hij meer dan ik) en niets gevonden. Toch maar gaan rijden. Tijdens de zaterdag sessie bleek dat de verlichting na een uitvlieger, uitging en na een rondje af tien weer opkwam. Dan maar niet meer uitvliegen toch?? Het uitgaan duurde steeds langer en de kracht van de lichten steeds minder. Maar ja zolang als we in de dagstints rijden is er geen probleem. Op zondag kregen we na overleg wat sleuteltijd (15 min). Omdat we op topsnelheid duidelijk niet meekonden komen, heb ik de pinion een tandje groter genomen. Toen waren we zeker weer "on the pace". Echter niet voor heel lang en het verlichtingsprobleem was nog niet opgelost. Koortstondig overleg met expert Gabriel wees uit dat het toch wel aan de gold-cap en en eventueel de schakeling zou kunnen liggen. Zonder verlichting rijden is echter niet wenselijk (hoewel Sideway's ruim voldoende bijverlicht als je er naast blijft rijden) en ook verboden. Noodplan opgesteld en besloten om een 3V batterij te gebruiken met daaraan 1 voor en 1 achterlicht. Boven o de body geplakt. Helaas moest volgens reglement de verlichting op de originele plaats worden gevoerd. Dan maar noodplan 2. Het bestaande schema in de kap gebruiken en middels een stekker voorzien van stroom van de batterij. Omdat de batterij weinig prik levert, heb ik alleen voor en achter de linker lichtcircuitjes laten bestaan. Op de baan hadden we wat licht en met hulp van wat rondrijdende lichtbakken van collega's de wedstrijd uitgereden. Smokey was bij het begin van de nachtsessie ons target. Zij lagen slechts 5/6 ronden voor. Bij het ingaan van de laatste stint was dit nog steeds zo. Helaas voor Smokey werden ook zij door de pechduivel getroffen. Na een flink race-ongeval was de kap los van het chasis en moest er gepit worden. Na terugkomst op de baan, was de achterstand op ons, want snelheid was er zeker, niet meer te overbruggen. Op deze manier tweede te worden, was zeker niet onze bedoeling. Het is mooier strijdend op de baan.

Tamar en ik hebben al een race calendar voor 2006 in elkaar gezet. Deze zal bekend gemaakt worden, zo snel als data met de clubs definitief zijn afgestemd.

Heeft er nog iemand foto's van Uden om te plubiceren?




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
biggrin.gif posted on 15-12-2005 at 18:27 Reply With Quote


fijn een kalender :D:D:D:D:finger:

hier nog wel een plaatje van de winnende auto :




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
driver.gif posted on 16-12-2005 at 11:59 Reply With Quote
Jongens bedankt!!!



Het was zeker een wedstrijd om op terug te kijken want,de teams zaten dit keer dichter bij elkaar en daardoor was het ook spannend tot het einde aan toe.
Helaas hadden wij nu ook het pechduiveltje dat met ons meereed:m16:.
Wij hadden voor alle zekerheid om onze 2e plaats in het kampioenschap zeker te stellen,een nieuwe motor geplaatst en dat leek een goede keus want,we konden goed meekomen met de snelste teams.
Maar dat was van korte duur want na de 2 stints stopte de auto ermee,Mack en Tamar keken de auto na en wat bleek de motor was zo dood als een pier:finger:.
Toen heeft Mack gauw de oude motor die al een 24 uur had gereden er in gezet en de vertanding voor de zekerheid iets korter gemaakt om te voorkomen dat deze het niet vol zou houden,maar dat ging natuurlijk ten koste van de snelheid.
Toen wij weer in de baan terug kwamen lagen wij inmiddels 70 rondjes achter en daarmee 9e en laatste,en dan ben eigenlijk gelijk kansloos voor een plaats bij de eerste drie:toilet:.
Maar er zat niets anders op dan ons beste beentje voor te zetten en dan maar zien waar we uitkomen,en dat is achteraf nog erg mee gevallen:D.
Doordat Mack,Ton en ik tot het gaatje zijn gegaan(en in mijn geval lichamelijk er over heen)werden we 2e in de 2e dag heat:D.
En wat we zelf niet voor mogelijk hadden gehouden aan het eind van de nacht heat waren wij weer 2e achter RFH,en met deze resultaten is het ons gelukt om toch nog op te klimmen naar een vierde plaats,wat net genoeg was om voor de 3e keer op rij 2e te worden in het kampioenschap:coke:.

En daarmee zijn wij als team MATCHBOX zeer tevreden:Den wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de sportieve weerstand die jullie hebben gegeven:holy.

En langs deze weg wens ik jullie allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar toe:coke:.


Vriendelijke Groeten,

Peter Reijerkerk
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 16-12-2005 at 15:57 Reply With Quote
Weam Team verslag op www.mrcl.nl



Voor de geïnteresseerden,

Het Weam Team heeft een verslag van 9 h Uden op de eigen website geplaatst www.mrcl.nl




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 16-12-2005 at 19:04 Reply With Quote


Heb het verslagje nu afgemaakt; foto's komen nog!
Wist niet dat het gelezen werd:D
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top