Post Reply
Who Can Post?
All users can post new topics and all users can reply.
Username
Need to register?
Password:
Forgot password?
Subject:
(optional)
Icon:
Formatting Mode:
Normal
Advanced
Help
Andale Mono
Arial
Arial Black
Book Antiqua
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Georgia
Impact
Tahoma
Times New Roman
Trebuchet MS
Script MT Bold
Stencil
Verdana
Lucida Console
-2
-1
1
2
3
4
5
6
White
Black
Red
Yellow
Pink
Green
Orange
Purple
Blue
Beige
Brown
Teal
Navy
Maroon
LimeGreen
Message:
HTML is On
Smilies are On
BB Code
is On
[img] Code is On
[quote][i]Originally posted by willem[/i] Laat ik beginnen met melden dat de tests op MRCL zeer waardevol zijn. In feite is dit de eerste serieuse test geweest MET rondetijden. De verschillen in beleving zoals door Jan en Erwin P aangegeven zijn mijns inziens goed te verklaren alhoewel er nog meer getest dient te worden. Een belangrijk verschil naast het feit dat het een continu analoge regelaar is in vergelijking met de pulserende Tech 2000 is de remfunctie. De Tech 2000 begint reeds te remmen op het moment dat de wiperbutton het eerste padje raakt bij het gas terugnemen. De trigger wordt nog verder losgelaten en al die tijd is de auto aan het remmen. Bij de analoge regelaar wordt er alleen maar geremd als de wiper zich volledige ruststand bevindt. De theorie zou dan zeggen dat je dus in staat bent om extreem kort te remmen. Dit klopt ook maar er zitten mijn inziens ook nadelen aan. De wiper komt met een door de veerkracht versnelde beweging richting rembutton. In feite "klapt" hij erop watg niet bevordelijk is voor het contact. Hierdoor kan er een relatief onvoorspelbaar remgedrag ontstaan. De beleving van de rijder zal niet zozeer zijn dat de auto niet goed remde maar meer dat de auto na het "opvangen"(gas bijgeven) de enekeer uitbreekt en de andere keer te laat weer uit de ankers schiet. Ik heb hier mogelijk een oplossing voor. Het vaste remcontact vervangen door een zwevend relaiscontact (Niet een relais dus maar alleen het contact). De wiper zalgeen contact verliezen tijdens het terugklappen naar het remcontact. De remtrijd kan veel beter gedoseerd worden. Er zal een natuurlijk smering zijn van de remcontacten door de minieme beweging. Feit is dat de analoge regelaar veel directer reageert op trigger bewegingen dan de Tech 2000. De oorzaak hiervan moet niet zozeer gezocht worden in het principe van de analoge regelaar maar in de aansturing van de Tech 2000. De Tech geeft in alle omstandigheden de volle baanspanning aan de motor (Maybe a surprise for some of you:):)). De electronica van de Tech bepaalt aan de hand van de stand van de trigger en de pots met welke frequentie er stroom (ampere) naar de motor wordt gestuurd. Dit is het typische pulseren wat je kan horen als je een klein beetje gas geeft en de auto gaat net niet rijden. Deze manier van aansturen zorgt ervoor dat de auto eigenlijk altijd harder wil lopen terwijl je niets doet met de trigger. Dit geeft het gevoel dat de auto er altijd vandoor wil. Op een baan met veel grip is dit prima omdat je minder afgestraft wordt door rijdersfouten en toch snel kunt rondkomen. Het punt wat Erwin B reeds eerder aangaf is ook van groot belang. De choke (Middelste knop op mijn regelaar) moet mogelijk op een andere plaats gezet worden. Hij hangt nu rechtstreeks aan de basis waardoor hij ook de startsnelheid enigzins beinvloedt. Door de choke niet aan de basis te hangen maar aan het wiperboard zelf (Laatste padje) wordt de startsnelheid mogelijk minder beinvloedt. De praktijk moet dit uitwijzen. Keep you posted [/quote]
Disable Smilies?
Use signature?
Turn BBCode off?
Receive email on reply?
Attachment:
Topic Review
This is a long topic, click
here
to review it.
»
English
»
Some pics of the controller project
» Reply