Topic Review |
Speedy
|
posted on 18-6-2004 at 15:02 |
Hallo,
Fijn dat dit item is verlopen tot het uitbouwen van regelaars.
Remco ik hoop dat het antwoord van Gert voldoende was, want de reden die Gert omschreef is de enige echte.
De tijd is weer niet blijven stil staan en 3 juli is niet meer ver van ons bed.
Er zullen 8 teams de baan bezetten bij de start van de 24 uur van Speedlines.
Alleen het team " the bad boy's " zoeken nog een paar piloten.
Is er nog iemand van de lms piloten met wat kilometers in de vinger vrij op 3 & 4 juli ????
Door extra moeite van de teamleider van the bad boy's zijn al de onkosten van het team al gedekt en zijn er alleen gratis zitjes vrij!!!!!!
Inschrijven kan op onze site:met vermelding team the bad boy's
http:speedlines.bene.ws
Groetjes
|
kristof
|
posted on 18-6-2004 at 10:26 |
ja 50 watt heb je niet nodig voor een NC3 tje ik gebruik een 5 watt
|
stewij
|
posted on 17-6-2004 at 22:15 |
hmm wij gebruiken normaal een 50 watt potmeter, zal voor die NC3 motoren nie nodig zijn
|
kristof
|
posted on 17-6-2004 at 19:40 |
ja 2ohm heeft geen effect je hebt dat maar vanaf een 75 ohm maar 100 is het beste wel geen parma motors meerijden want anders gaat het wel in rook op
greetz
|
stewij
|
posted on 17-6-2004 at 15:14 |
Quote: | Oorspronkelijk gepost door kristof
eentje van 100 ohm de rest heeft niet zoveel belang
greetz kristof |
WAT 100 OHM?
Wij bij MRTU hebben een 2 OHM remregelaar, dit verklaard dus waarom wij de rem niet konden veranderen
Stefan
(Die nu zijn 3e regelaar maar gaat verbouwen naar een 100 OHM rem regelaar)
|
kristof
|
posted on 14-6-2004 at 19:58 |
|
ramtech
|
posted on 14-6-2004 at 17:10 |
tot dat ie begint te roken
|
kristof
|
posted on 14-6-2004 at 10:51 |
eentje van 100 ohm de rest heeft niet zoveel belang
greetz kristof
|
Ton
|
posted on 12-6-2004 at 01:03 |
Ik vind inderdaad ook dat elektronische regelaars klauwen geld kosten, zeker in vergelijking met de RC sport waar je 'n beetje afstandbesturing
inkl. ontvanger én elekrtonische snelheidsregelaaral al voor minder geld krijgt.
En als je dan 'n nieuwe hebt (hé Gert) en die gaat dan ook nog eens in rook op, dan moet je het wel met 'n mechanische doen. (M.u.v.
diegenen die nog 'n elektronische in reserve hebben)
Ik ben voor de eerste keer met Gert in Uden met 'n elektronische gereden. De zijne ging dus in rook op, maar konden we er nog eentje uitlenen.
Godzijdank!?
Nou ja, tís maar hoe je het bekijkt. Ik behoor n.l. tot de groep van 20% die alles met 'n mechanische regelaar rijdt en weet dus niet beter als
dat je er alles mee kunt rijden. Ik moest zelfs aan 'n elektronische wennen en zou ik ook niet durven zeggen of ik de voor mij juiste afstelling
heb kunnen vinden.
Mijn probleem n.l.: ik moet de auto a.h.w. in m'n vinger kunnen blijven voelen. Juist dat misste ik.
Maar goed, ook onze club laat geen elektronische toe: enerzijds dus wegens de "voordelen" die je ermee kunt behalen en anderzijds dus wegens de
aanschafkosten. Kortom dus ook om onze juniorleden tegemoet te kunnen komen.
'N mechanische rem inbouwen lijkt mij ook een goede oplossing.
Over m'n leeftijd hebben we het maar niet, maar 'n hoeveel Ohm Potmetertje bouw ik dan het beste in en hoe sterk moet ie zijn? Is 'n
draadgewonden beter!?
Groetjes,
Ton: (Team Virage) / Urtrack
|
kristof
|
posted on 6-6-2004 at 11:54 |
ok electronische regelaars zijn misschien te duur voor de jeugd maar een rem inbouwen kost je maar hooguit 3 euro en kan het kleinste kind
greetz kristof
|
Gert
|
posted on 5-6-2004 at 19:46 |
In Diepenbeek word er totaal niet gereden met electronische
regelaars, om dat er veel jeugd is in die club.
En jij weet ook dat het niet goedkoop is om die regelaar aan te schaffen.
Daarom heeft Geert Mertens besloten dat er niemand met een electronische regelaar rijd, ook niet op clubavonden.
En om dan niemand een voordeel te geven van een electronische regelaar hebben hij en de zijnen besloten om de 24 uurs race met gewone standaar
regelaars te rijden.
Ik zag er vorig jaar ook tegenop maar het viel reuzen mee, eigenlijk was het leuk rijden met die standaard Parma.
Greetz Gert: Die hoopt dat dit antwoord voldoende is voor Remco.
|
remco
|
posted on 5-6-2004 at 19:03 |
erg leuk andwoord gert maar:
dat de organiseerende club de regels bepaald daar ben ik het mee eens maar wat ik graag wil weten is waarom ze voor en standaard regelaar kiezen en
niet voor en elctronische.
ik denk namelijk dat 80% van de nederlandse slotracers met en electronische regelaar rijd of minimaal en regelaar waarbij je de rem kan
beinvloeden.(je hebt bij en 24 uurs toch te maken met de ervaren rijders)
mischien kan er iemand van speedline mij uitleggen hoe ze tot het maken van deze keus zijn gekomen ?
ps is er en mogelijkheid op de club van speedline om standaard regelaars te lenen voor de 24 uurs ?
met vriendelijke groet remco team virage
|
Gert
|
posted on 3-6-2004 at 04:17 |
Elke club heeft een regelement.
De ene zegt we doen het zo
En de ander zegt we doen het op onze manier.
En als die club dan een race gaat verzorgen dan is het hun goed
recht om te zeggen dat ze niet met(in dit geval) electronische
regelaars rijden.
Greetz Gert / Die graag behulpzaam is voor mensen in nood
|
remco
|
posted on 2-6-2004 at 14:44 |
hallo
wat ik mij eigen afvraag is het volgende
waarom rijden we in belgie (nashcar en 24 uur van speedtrack ) nog steeds met de standaard parma regelaars ??
aan de ene kant stopen we alle tijd en de nieuwste techniek in de auto's maar en elctronische regelaar mag je niet gebruiken.:cry
is er mischien iemand die dit uit kan leggen ?????
|