Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Startsnelheid / Curve / Sensitiviteit / Aggressiviteit
  Post new thread Poll:  
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 23-7-2005 at 08:42 Reply With Quote
Startsnelheid / Curve / Sensitiviteit / Aggressiviteit



Allen,

De komkommertijd heeft weer toegeslagen en dus gebeurt er ook weinig op het forum. Niets mis mee dus dacht ik,..mischien is het leuk om nog eens uit te leggen wat nou precies het verschil is tussen bovengenoemde items. Voor sommigen gesneden koek, voor andere toch altijd nog een punt van aandacht. Ook bij gevordere racers zie en hoor ik nog veel misinterpretatie rond dit onderwerp. Bovendien vindt ik het zelf leuk om er iets over te schrijven dus waarom niet op ons eigen forum........

Te beginnen de startsnelheid: De startsnelheid doet niets meer en niets minder dan het instellen van de aanvangssnelheid op het eerste padje. Logisch is het natuurlijk dat vanf het eerste padje het vervolgens gelijkmatig omhoog gaat richting volgas.

Dan de curve: Deze instelling wordt vaak, zo niet altijd verward met de aggressiviteit. Dit is onjuist. De bovenste knop van de tech 2000 bv regelt NIET de agressiviteit maar de curve! De aggressiviteit is NIET in te stellen bij de tech 2000.
De curve bepaalt via welke "lijn" er naar volgas geregeld wordt. Bv lineair (rechte lijn).

Dan sensitiviteit / agressiviteit: Deze 2 instellingen betekenen eigenlijk hetzelfde. In de snellere klasses (GR 7, 27, 12) wordt dit ook wel de choke genoemd. Deze instelling bepaalt in feite de reactiesnelheid van de auto op trigger bewegingen. Eeen zenuwachtige auto zal dus in de regel met een lagere / mindere sensitiviteit / aggressiviteit gereden moeten worden.
Een plafit op spons bv heeft "ALLES" nodig so to speak. Hier zal je dus de sensitiviteit vol open moeten draaien.

Goed tot zover, veel succes met het instellen van je regelaar.




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top