Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Banden en banen
  Post new thread Poll:  
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 3-6-2004 at 17:09 Reply With Quote
Banden en banen



Hallo Slotters,

Vele onder ons zullen wel bekend zij met het fenomeen dat Wiesel/Ortmann bandjes, dus de vooral in Duitsland zoveel gereden PU bandjes, geen grip opbouwen op banen die met rubber zijn ingereden of andersom.

Maar nu zijn er meer soorten bandjes als alleen die uit rubber of PU, en nog zulke die verschillen door toevoeging van bepaalde vulstoffen etc.
Dus wie weet meer over; of en welke verschillende bandenmaterialen op verschillende 'X band ingereden banen', zoals hierboven ook al met de Wiesel/Ortmann bedoeld, zich niet met elkaar verdragen!?

Het volgende n.l.:
Ik heb hier thuis inmiddels al een hele rits verschillende PU testbandjes liggen die ik in de laatste maanden al zo heb gemaakt.
Bandjes uit verschillende PU samenstellingen en in diverse hardheden van 65 tot 35 Shore A.
Logisch, 'n aantal daarvan zijn na eerste tests meteen al naar de prullebak (pruilebak) verhuisd. Maar 'n paar andere series ontwikkelden zelfs al beduidend meer grip dan de Wiesel of Ortmann. Vreemd is echter dat ze in de praktijk, naar verhouding, te weinig grip opbouwen.

Nu rijden we bij ons op de thuisbaan dus ook met Wiesel en Ortmann. Dus om commentaar van de andere rijders te voorkomen, wil ik dus ook niet zomaar even de baan gaan schoonmaken.

Vandaar dat ik deze vraag nu toch liever eerst hier op het forum zet:
Wie heeft soortgelijke ervaringen opgedaan of weet misschien wat er aan de hand kan zijn?

Groetjes,
Ton
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top