Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Addertje onder het gras ???!
  Post new thread Poll:  
 Pages:  1  2
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 17-11-2004 at 00:45 Reply With Quote
Porsche 911 GT2



Hallo Race Jan
Als je een beeld wilt invoegen dat al ergens op het web staat dan kan dat met de image functie toets. Er op klikken en het url van het beeld inkopieren.


http://home.planet.nl/~bosm1984/005.jpg
http://home.planet.nl/~bosm1984/001.jpg

Beelden die nog niet op het web staan maar wel op je eigen computer kan je als attachment invoegen (helaas maar een beeld per post)

Ik zie trouwens dat jouw Porsche een 911GT2 is in plaats van een 911 GT3.
Die ouwe opgeblazen kever
:D is, in schaal 1/1, 1870 mm breed. Da's 78mm in 1/24 en valt dus onder de klasse 3.
http://www.racingsportscars.com/photo/1999/Le_Mans-1999-06-13-067.jpg

Je zou hem met veel pijn en moeite kunnen verbreden naar voorbeeld van de #62 en #63 Porsches van Rook racing tijdens Le Mans 1999.
http://www.racingsportscars.com/photo/1999/Le_Mans-1999-06-13-062.jpg

Maar zelfs deze ultiem verbrede Porsche (1997mm) met een zwaar getunde motor was kansloos tegen de Vipers.

Schaal 1/24 zal het niet veel beter gaan, het is absoluut een leuke slotcar om te bouwen en mee te racen...maar....ook al verbreed je hem naar 83mm...de 911 blijft zo'n beetje de korste en hoogste bak die er in de LMS te vinden is.
Zelfs in de klasse 3 moet die alles uit de kast halen om een beetje mee te komen laat staan in de Klasse 2.

Voor jullie eerste deelname lijkt me de Mercedes beter geschikt. Breder lager en vooral makkelijker te bouwen aangezien je overal meer ruimte voor hebt ;)

greetz
Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 18-11-2004 at 12:17 Reply With Quote
Gewicht



Hallo Race Jan,

leuk een nieuwe naam op het forum.

Je vraagt het een en ander over de auto, hoe je die moet bouwen.
Als je op deze site wat leest zal het snel duizelen, maar ik wil voor je proberen het slotracen op een simpele manier weer te geven.
Belangrijk:
Onthou altijd dat het bij slotracen om 1 ding gaat:
Hoe krijg ik zoveelmogelijk gewicht zo laag mogelijk.

Hoe ga je dan te werk.
Neem een kap, ik geloof dat je graag een Mercedes wilt gebruiken.
Ik zou het afraden, in een endurancerace heb ik nog nooit een Mercedes de race zien uitrijden.
Wel zien uitvliegen ha ha, grapje. Le mans 200?

Maar zet de kap op tafel.
Kijk er naar wat het hoogste punt is.
Ha het dak. Dus Dremelen todat je er (bijna) doorheen kan kijken.

Dan de ramen, kijk wat je daar reglementair nog vanaf kan halen. Dunner polijsten geeft ook een gewichtsreductie van een paar gram soms.
Interieur, wag met toeters en bellen, is allemaal nep, heb je dus niet nodig om mee te rijden.
Koop een lexaan interieur inclusief poppetje, wel een hard plastiek hoofdje erop zetten. (doe dit pas nadat je alle hersens, plastiek , uit het hoofd hebt verwijderd)

Dan de motorkap,
pas op vlak bij het raam kan je wel wat weghalen, maar de voorkant moet wel de klappen kunnen opvangen.
Vooral bij de wielkasten is een bepaalde stevigheid gewenst.
Als je gaat lamineren, dan kan je ook de motorkap dun maken.
(er is ook een manier van eerst lamineren, dan de buitenkant zoveelmogelijk wegschuren.)

de achterkant.
het liefst heb je niets achter de achteras. Maar ja daar zit wel vaak iets.
Bij de 1 op 1 halen ze daar veel downforce vandaan (spoiler) maar wij hebben dat gewicht liever niet.
Dus alles erg dun maken.
Ook de klappers van achteren valt meestal mee, dus kan het dunner dan de voorkant.

verlichting:
alle draadjes, zelfs die dunne, zo laag mogelijk.

Dit zijn denk ik wat bassis principes voor een goede kap.
Als je een LMP kap neemt, dan heb je geen dak, en geen raam.
Begin dan met de luchthapper.

het lamineren.

carbon is duur, maar je hebt gelukkig weinig nodig, dus is dat best te doen.
Wat veel slotters niet weten is dat in de windsurfindustrie de planken al jaren van carbon gemaakt worden.
Heel licht, toch zeer sterk.
Daarom is in de betere windsurfwinkel meestal wel reparatie setjes te koop.
Meestal met glasvezel.
Dat matje kan je gebruiken, maar het is beter om via die zelfde winkel een carbon matje te scoren.

Maak je kap goed ruw van binnen.
Lamineer de kap met de 2 componenten hars (maak niet erg weinig laminaat aan, want je mengt gauw verkeerd en als je meer aanmaakt dan is de kans dat de mengverhouding fout is kleiner)

Plaats vervolgens de carbonmat in de kap (is een rotwerkje omdat alles kleeft), dan nog wat laminaat erover heen.

Mocht je later teveel gebruikt hebben, dan kan je weer wegdremelen, maar PAS OP, ik hoorde laatst dat de carbondeeltjes die dan door de lucht vliegen erg slecht zijn voor je longen.
Dus gebruik een sofkap.

Dit lijkt een lastig klusje, maar al doende leer je, en het is goed te doen.
Voordelen, erg stevige kap met een laag gewicht, en de kans dat je kap meerdere races aan de start kan verschijnen.
Zelfs in een sprintrace sneuvelt wel eens een kap.
Ik heb de Dome hele harde klappers zien maken in Uden, en de kap bleef heel.
trouwens de Bently werd geloof ik later nog meer gemarteld.

Succes, en voor practische tips kan je altijd in de kelder in Amsterdam afdalen.
Tamar en Nick die ondertussen de meesters zijn in de lamineer techniek, zijn meestal nachten aanwezig.

Robert.
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
 Pages:  1  2
Post new thread Poll:

Go To Top