Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: LMS Demolition Derby?!!
  Post new thread Poll:  
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 17-11-2004 at 18:14
LMS Demolition Derby?!!



Hallo Slotters

Even een reactie op enige recente post waaruit je zou kunnen opmaken dat (in vergelijking met andere race series) de LMS is afgegleden naar een soort 1/24 Demolition derby. (Zie onderstaande quotes:)
Quote:
Reply by Arbee on " over Modena's, Viper's en Paaaaaaaanoz'en'
"..., en kom je bij 1 van mijn bezwaren tegen het 1:24, namelijk je sloopt snel een kap.
Banen als in Uden zijn daar al om berucht...."


Robert z'n posts gaat voornamelijk over de LMS Endurance races (in dit geval de 24hrs race in Uden)
Wat geheel buiten beschouwing blijft is dat een slotcar tijdens één 6h Endurance ongeveer evenveel race uren maakt als in één compleet sprint seizoen.
Wie met deze kennis nogmaals de Post race foto's van Uden bekijkt ziet inderdaad dat 2 auto's het niet echt hebben overleefd. (De DVR audi ontbreekt op de foto maar was nog wel intact)
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2059.jpg
Maar als je bedenkt dat ze net het equivalent van 4 jaar racen aan één stuk achter de de rug hebben....... dan kan je allen maar concluderen dat het LMS reglement (met z'n zware kappen) er voor zorgt dat de meeste wagens zo'n 24hrs race zonder problemen uitrijden.

Quote:
Reply by Ton on " Jonge jonge'
"...,naar mijn weten wordt er nergens zoveel stuk gereden als in de LMS. !...."


Aangezien er nergens zoveel, zo vaak en zo lang gereden wordt als in de LMS valt dat dus wel mee. Zeker als je het vergelijkt met andere race series of bijv de 24hrs van Speedlines waar sommige teams 3 bodies in één race afschreven.
Leuk die reserve kappen, maar wat is nou beter....
veel tijd steken in één body die de race overleeft, of 3 (standaard) reserve bodies bouwen die je er in 24 uur doorheen jaagt. Ik denk dat je evenlang bezig bent, maar in het laatste geval ga je met een koffer vol schroot naar huis !

dan nog de laatste opmerking

Quote:
Reply by Ton on " Jonge jonge'
"...Iemand die "niet" in staat is om een auto/kap volgens LMS richtlijnen te bouwen, sterk genoeg en het zwaartepunt laag genoeg om niet uit de bocht te vliegen/kantelen, rechtdoor te rijden, die hoort er blijkbaar niet thuis!!...."



Beste Ton, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat de LMS endurances bewust is opgezet voor de meer ervaren slotrace teams en dat het benodigde technische niveau hoog is.

Beginnende Teams zullen net zoals wij, door schade en schande ervaring moeten opdoen willen indien ze competatief willen zijn.
Daar integen zijn we altijd bereid om gemotiveerde team/racers bij te staand met daad en raad, en in sommige gevallen (zoals bij jou team in belgie 2002) een complete auto ter beschikking te stellen.

Het LMS reglement is zodanig opgesteld dat een beginnend team met een simpele Carrera BMW kap een goede en competative auto kan bouwen. En dat zonder Carbon,GFK of andere ingewikkelde verbouwingen.


Slot woord
Als laaste nog dit, ook ik ben me er van bewust dat er een vraag en behoefte is vanuit de individuele racers naar eenvoudig te bouwen slotcars waarmee ook door beginnende slotters individuele races gereden kunnen worden.
We hebben daar in de LMS al een paar redelijk uitgewerkte ideen voor.

Maar dat is meer iets voor een volgende post




With kind regards
Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 18-11-2004 at 11:49
Feiten en waarheden



Zo op het eerste gezicht valt het inderdaad mee, 8 startende auto's en op de foto 7 voor het oog complete auto's.

Iets van 23 uur werkelijke rijtijd.
Is erg lang, maar ook erg leuk.

Maar nu de feiten:

Links op de foto staat een Audi, nou ja dat spreekt voor zich, kon nu zo de vuilnisbak in.


De oranje audi was al binnen een paar minuten dusdanig gesloopt, dat Rob eigenlijk de wedstrijd al wilden verlaten.
Door toedoen van Tamar (of was het iemand anders???) was na iets van een half uur de Audi weer op de baan.
Deze auto was niet extra versterkt, alleen maar gedremeld.


De blauwe BMW, volgens mijn geheugen niet versterkt, en inderdaad redelijk de strijd doorstaan.

Zilveren Audi, kon ook zo de vuilnisbak in.

Gele Audi, groene Bently, en de Dome alle 3 uit de koffer van RFH, compleet gelamineerd, en tot carbon hergemaakte bullit proof kappen.

De blauwe audi van DVR kon na deze race, was als ik het me goed herrinner iets van de 2e of 3e race die deze audi reed, kon ook de vuilnisbak in.
Alleen nog te repareren met de uitgebreide carbon, lamineer en dremel kennis van Tamar.

Nou valt wel mee, 4 van de 8 kanden zo de vuilnisbak in!!! Dat is 50 procent.
Vind ik veel!!!!!!!!!!!!!!!!

Bij het 1:32 heb ik nog nooit meegemaakt dat een kap volledig verwoest werd. Zelfs kappen waar de dremel behoorlijk in gewerkt had.

De enige kap die binnen het LMS endurance echt goed werkt, snel en stevig (mits je die verstandig uitdremeld) is de BMW Carrera kap.
Ook die heeft het bij DVR veel races uitgehouden.


Maar belangrijk is natuurlijk ook, hoe kan je dit voorkomen?

Volgens mij is dat zeer moeilijk.
Een systeem wat in Duitsland gebruikt wordt: niets mag, lijkt me ook niet goed.
Ik ben ook van mening dat racen, dus ook slotracen een mechanise spoort is dus dat wat sleutel kennis wel vereist is.
De super standaard klasse (met magneet) uit de 1:32 heb ik altijd als walgelijk ervaren.
Veel te makkelijk te groot verschil met modifeid.

Ik heb er niet 1 twee drie een oplossing voor.
Ook ik versterk mijn kappen maar.
Voordeel:
lichter, en je kan je gewicht beter verplaatsen naar beneden.
Boven zeer dun onderaan een dikke kap.

Andere oplossingen, volgens mij toch beter naar Phillip luisteren, want die zei: verlaag het gewicht van de kappen en plaats lood op de beugels om de kap op gewicht te krijgen.
Dan ontstaat er minder neiging om toch op creativere manieren het gewicht naar beneden te krijgen.
Ja Tamar, ook de lamineer methodes geven echt wel een gewichts verplaatsing mogelijkheid.
Een Carbon dak is nu eenmaal veel lichter dan een plastiek dak.
Wist je trouwens dat 1mm carbon net zo sterk is als een staalkabel van 10 mm!?

Maar laat ik 1 ding nog maar eventjes schrijven: ik pleit niet voor een makkelijke klasse, en onderstreep ook Tamar zijn woorden: het LMS is een groep bouwers en rijders van hoog niveau.
Racen betekent nou eenmaal dat je een bepaald technies inzicht moet hebben.

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 18-11-2004 at 12:21
Je zult wel moe van me worden Robert



Maar als Philip vindt dat de kap de vuilnisbak in kan na een haarscheur, dan vind ik dat een beetje overdreven.. Ook bij de RFH body's zaten scheurtjes maar dan hoef je niet meteen weg te doen. Kijk maar naar de oude de Vries BMW die naderhand ook een aantal scheuren had maar daarom niet minder hard over de baan scheurde. :comp:

Andere oplossingen, volgens mij toch beter naar Phillip luisteren, want die zei: verlaag het gewicht van de kappen en plaats lood op de beugels om de kap op gewicht te krijgen.
Dan ontstaat er minder neiging om toch op creativere manieren het gewicht naar beneden te krijgen.
Dit stukje is van jou, maar dit is al eens ter sprake gekomen en waarom dit niet ingesteld is is omdat je dan moet uitdremelen om niet boven je minimum te komen. :)

Dit topicje gaat al weer de kant op van de andere 375637925792 posts over reglementen en ik vraag je dan om ( of iemand anders): zet maar eens een reglement neer waarbij je:
Simpel te bouwen auto's hebt.
Competatief tussen de kappen.
Kort reglement.
Waterdicht.

Ik mag weer: I wish you luck! :coke:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 18-11-2004 at 12:28
Klopt Nick



ja nick, ik probeer ook mee te denken aan een oplossing van de scheurende kappen.
Ik schrijf ook dat ik zo snel geen goede oplossing heb dan lamineren.
En dremelen moet je toch wel, dus dat zou geen beperking moeten zijn lijkt mij.

En die Audi kap was er echt slecht aan toe.
ik weet dat met goed laminaat werk de boel misschien wel weer te maken was, maar ja daar zag Phillip niets in.
Begon eventueel liever op nieuw.
En met de te verwachtten reglements wijziging omtrend sidewinder/in lijn is het misschien ook wel beter om opnieuw te beginnen.

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 18-11-2004 at 20:41


De super standaard klasse (met magneet) uit de 1:32 heb ik altijd als walgelijk ervaren.
mag ik even glimlachen (alfa superstandaard tegen audi tt modifyd,was wel een leuk potje racen trouwens):D




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 19-11-2004 at 07:53
Feiten en Waarheden II



Hallo Robert,

Als je feiten wilt gebruiken in je posts geef dan wel de juiste...want ik denk dat je opmerking van 23uur racen en 50% afschrijven niet geheel overeenkomt met de realiteit.

Dus hier de uitgebreide Race historie van de gefinishte wagens in Uden (vlnr)

Audi R8 (ALMS) resin kap (LeMans Miniatures)
ALMS reed voor de 24hrs in 2003 al 2 endurances , LMS R3 (6u) & LMSR5 (6u).
Dit was Fred Meijer z'n eerste 1/24 sportscar. Fred had de body flink uitgedremeld en daarna met carbon vliegerstokken verstevigd. Ik had Fred van te voren gewaarschuwd dat dit te stijf was en dat de kap rond om de versteviging zou afbreken.
Tijdens de race in Moers (LMS2003 R5) brak de kap precies langs de carbonbuizen af.
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2003R5/images/R5%20-%2023.jpg
Door schade en schande wijs geworden had Fred de Audi op exact dezelfde wijze gerepareerd :D en reed er de sprintrace in Leeuwarden mee (36min).
Deze Audi was dus al niet zo fris meer voordat hij aan de 24hrs race begon, maar alsnog heeft hij het in totaal dus 36,5 uur uitgehouden.

Audi R8 (Bluekings), hard plastic Carrera
Dit is de oude wagen van Smokey, z'n eerste race was al in 2001 9hrs Le(eu)warden (7u). Daarna werd hij voornamelijk gebruikt als test car en had hij er al héééél wat kilometers op zitten voordat hij "geleased" werd door het team van Uden.
Niet gehinderd door enige modelcar ervaring werd de Audi verder getuned door Stewij, De neus werd volgestort met 2 componenten lijm en ze starten op 30mm banden (ze dachten veel banden slijtage te hebben) en 2mm grondspeling.
Met deze lange overbrenging had de Audi de hoogste topsnelheid van alle wagens op het lange rechte eind.
Problematischer was het om te remmen (de kap was wat zwaar geworden) en vervolgens door de bocht te krijgen (hoge banden, hoog chassis).

De lange pitstop waar jij het over had was niet vanwege de kap maar vanwegen een opgeblazen verlichting set en een losgebroken koplamp..
De Audi heeft alle klappen overleeft, misschien wel omdat er regelmatig een andere slotcar was die als stoot kussen diende, en staat nu te genieten van zijn verdiende rust in de vitrine bij Smokey.
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2049.jpg


BMW V12LM (Virages), hard plastic Carrera
Dit was de eerste endurance auto van Gert Klinge. Niet te veel uitgedremeld, geen verstevegingen. Gert had in Amsterdam z'n licht opgestoken (en wat hulp gekregen) voor de juiste afstelling. Behalve wat mechanische problemen was de wagen snel genoeg om in de top 5 mee te draaien.
Werd na de 24hrs nog uitgeleend aan een Engels team in het EPC (6u race) en reed zonder al te veel kleerscheuren ook nog eens de 24hrs van Speedlines uit.
Das in totaal 54 uur en stil going strong.
Een betere bevestiging van dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn om een goede wagen te bouwen is er niet!
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2053.jpg

Audi R8 (Smokey), hard plastic Carrera
Gebrand op een goed resultaat waren de boys uit Scheveningen tot het uiterste gegaan om een nieuwe lichte en lage Audi te bouwen. Ik heb Rob er gisteren nog over gesproken en hij gaf zelf ruiterlijk toe dat ze in hun ijver de body veel te ver hadden uitgedremeld zonder enige vorm van versteviging. Zij waren het die al na een half uur de pits opzochten om de scheuren in hun kap te repareren.

Ze hebben onlangs inkopen gedaan en reken maar dat hun volgende wagen netjes gelamineerd word :laugh:

Audi R8 (Matchbox) hard plastic Carrera...en carbon laminaat
Zonder noemenswaardige schade de race overleeft, een paar krassen hier en daar.
Deze kap was inderdaad uitgedremeld en vervolgens met Carbon laminaat in de neus en kont verstevigd.
[img]http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2011.jpg [/img]
Maar wat heb je voor het lamineren nou helemaal nodig?
Een schaar, een kwast en een klein bakje om je hars in aan te maken.
Dus laten we nou eindelijk 'ns ophouden met te doen alsof het hier gaat om hoogwaardige ruimtevaart techniek!!!! :upset:
Nee neem dan de verlichting, die wet van Ohm daar had ik toch beter bij moeten opletten.

Bentley SpeedX8 (Special Frank), GFk kit met carbon laminaat
Wie een van de modernere sportcars wil bouwen komt in de 1/24 al snel uit bij GFK of resin kappen. Mooi, gedetailleerd, en met GFK ook nog licht...maar oh zo fragiel.
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2027.jpg
Extra verstevigen met laminaat is dus een absolute must.... en daar wordt hij dan ook weer zwaarder van. Het verbouwen van de kap zodat het chassis eronder paste was heel wat meer werk dan het lamineren.
Misschien niet iets voor de beginner, maar dat geld voor de gehele body, ook zonder het lamineren, gaat trouwens niet harder dan een goed afgestelde BMW.

Ontbrekend op de foto: Audi R8 (DVR), hard plastic Carrera...en heel veel Bison tix
Pas z'n 2e race..zo jong gestorven.... wat was die eerste race ook al weer... oh ja de 24hrs in Uden van het jaar daarvoor. :D
Voor de buitenlandse races, waar Philip en ik samen reden, lamineerde ik de kappen. Maar voor z'n eigen wagens gebruikte Philip altijd z'n eigen receptuur. Alle hoge plekken extreem dun dremelen en de rest onwrikbaar aan elkaar lassen met heeeeeeeeeel veeeeeel Bison kit en zware Epoxilijm (alleen laag in de kap).
Zijn wagens waren snel, degelijk, techniesche hoogstandjes maar aan het fijne Modelwerk had Philip een bloedhekel.

http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2043.jpg

Deze foto werd zondag ochtend genomen (DVR links, ALMS rechts).
Oh jeee de tandwiel afdekking is er af en de rolbeugel was afgebroken toen de Audi met een enorme klap naast de baan op de grond kletterde. (gelukkig hadden jullie een complete lexan coureur die de klap een beetje kon opvangen)
Onder in het beeld kan je een beginnende haarscheur in de neus ontdekken. Was die niet ontstaan nadat jullie de lost zittende splitter (voorbumper) er af getrokken hadden omdat dat sneller was dan hem te repareren?

Jullie rolbeugel hangt nog als trofee op de club, een nieuw tandwielkastje is zo gemaakt, het enige wat je nodig hebt is wat sheetplastic, verf en nog meer bisonkit.:laugh:
Het concours zal hij niet winnen maar dat heeft Philip nooit zorgen gebaard.
In de prullebak? totaal onnodig... Philip had er gewoon geen zin an!!!


Dome s101 (RfH) GFK kit met extra Carbon laminaat
Toegegeven voor het maken van deze body had ik alle kennis nodig die ik in 12 jaar slotracen heb opgedaan. Behalve dat er flink gemodificeerd moest worden om hem over het chassis te krijgen werd hij ook nog qua model aangepast naar voorbeeld van de 1/1 2004 RFH auto waar Jan Lammers een maand later op Le Mans zou rijden. Eigengemaakte decals, zelfgegoten inserts...je hebt er misschien talenten voor nodig die niet ieder gegeven zijn...maar je slotcar gaat er geen biet sneller van rijden. ;)
http://www.slotracinglemans.com/gallery/LMS2004R2/images/blueking%2024%20-%2013.jpg

Oh ja... de Dome was natuurlijk goed gelamineert waar nodig.
En dat was nodig want ik wist dat deze Dome een zwaar jaar voor de boeg had.
Behalve de Blue King 24hrs stond op het programma de EPC (6u) in Le Mans, een korte sprint in Scheveningen (36 min) LMS R3, een week later de 24hrs van Speedlines, nog een kort sprintje in Moers (36 min) LMS R4 en als uitsmijtertje een gastoptreden tijdens de Viking 6hrs (Endurancerace in Denemarken)

Zoals gezegd, een kwast, een schaar, wat hars een een beetje fröbelen en elke body kan je zo sterk maken dat hij jaren meegaat.
Dat de Dome een van de snelste wagens in de LMS is licht niet zo zeer aan de kap maar aan de Chassis die Nick iedere keer weer perfect weet af te stellen.
Teamwork daar gaat het om, de tijd die ik spendeer aan de body en het plakken van 200 decals, die gebruikt Nick voor het chassis en Gabriel voor de verlichting. De truuk zit 'm in het perfect op elkaar laten aansluiten van de verschillende onderdelen. En dat wil de laatste tijd redelijk lukken.

terug naar de feiten
Als ik naar de feiten kijk dan zie ik 8 auto's waarvan er 2 nooit meer op de baan zullen terugkeren (alhoewel met Fred weet je het maar nooit)
Da's als nog altijd 25%, maar goed de race in Uden is ook een van de zwaarste die er zijn. En zelfs dan hadden beide gevallen met een iets andere aanpak kunnen worden voorkomen. de survivors hebben onderhand heel wat meer uren op de klok dan de "magere 23" uit jouw post.

LMS demolition derby ...dacht het niet!

Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 19-11-2004 at 08:11
lamineren



Hoi Tamar,

je had duidelijk nog niet het hele forum gelezen, want onder het hoofdstuk:
addertje onder het gras, kan je lezen hoe ik over lamineren denk.

Dat de boys uit Scheveningen nu (waarschijnlijk) ook aan het lamineren gegaan zijn komt ook door mij.
had ze de tip van de surfschop in juni al gegeven tijdens de sprintrace aldaar.
En Rob is tenslotte ook een echt surfbeest.

En ja verder over de schade enzo,
er gaat veel stuk, en dat zag je niet bij het 1:32, en dat was de strekking van het verhaal.

Robert

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 19-11-2004 at 08:49
Feiten & waarheden III



En dan nog dit

Quote:
Robert:
Dan ontstaat er minder neiging om toch op creativere manieren het gewicht naar beneden te krijgen.
Ja Tamar, ook de lamineer methodes geven echt wel een gewichts verplaatsing mogelijkheid. Een Carbon dak is nu eenmaal veel lichter dan een plastiek dak.


1. Bij een gelijke dikte is een dak van carbon zwaarder dan een dak van plastic. Bij gelijke dikte is een gelamineert dak is alleen stijver dan een plastic dak.

2. Gewichts verplaatsing is dus allen mogelijk door het uit dremelen van plastic daken zonder die te verstevigen met carbon of ander laminaat. Bij dikke zware kappen kan dit veel schelen en helpt het om je minimum gewicht te bereiken. Veel marge voor extra (gelamineerd gewicht) onder in is er niet. Bij lichte dunne kappen valt er nog weinig extra uit het dak te halen, dus ook hier is de gewichts verplaatsing miniem.

3. Zoals je zelf al schreef aan Race Jan, kan je zelfs als je op op alle plaatsen tot het uiterste gaat (Dun dak, dunne motorkap etc etc) alleen in combinatie met lexan ramen, miniem lexan interieur met lexan coureur(nuttelose model rommel)) een kleine 10 gram naar onder verplaasten.
Als er al ergens in het reglement naar gekeken moet worden dan is het daarnaar!

4. Je betoog is trouwens voornamelijk van toepassing op de sprint races waar de meeste plastic bodies..met dak te vinden zijn. (Endurance= meestal prototypes...zonder dak)





Quote:
Robert:
Wist je trouwens dat 1mm carbon net zo sterk is als een staalkabel van 10 mm!?

Je bedoelt dat ze dezelfde trekbelasting kunnen hebben, of te wel, het maximum gewicht dat je aan een staaf van 1mm carbon kan hangen zonder dat hij breekt is gelijk dat het gewicht dat een 10 mm staalkabel aan kan.

Geweldig!!!
En neem dan eens een hamer en sla hard op je 1 mm carbon en op je staaldraad. Het carbon versplinterd en de staaldraad niet... wat is nou sterker.


Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
tongue.gif posted on 20-11-2004 at 17:40
feiten en waarheid 4



je kan wel blijven lullen over kap gewicht en soort kap en wel of niet lamineren
maar het is nog steeds zo als je er niet uit vliegt (wat negen van de tien keer je eigen schuld is) ,gaat je kap ook niet stuk

ik vind het ook niet terecht dat de baan van uden genoemd wordt als de baan des doods , het is de snelste baan uit de serie en het zou eeuwig zonde zijn als deze baan uit de lms calender verdwijnt

dus kom eerst zelf met goede onderbouwde voorstellen voordat je alles gaat zitten afkraken:gun::m16::m16:

zoals gert altijd zegt je vinger is sneller dan je gedachte
er dat is het grootste probleem en niet de auto of de kap!!!!!!!

met vriendelijke groet remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 20-11-2004 at 17:52
ff tegengas



Ho ho Remco,

ik wil de baan in Uden niet als de baan der doods omschrijven,
maar je kan niet ontkennen dat daar door de hoge snelheden wel het meeste stuk gaat.
Daarnaast is de carousel een gevaarlijk punt.
Bloedsnel op de buitenbanen, maar als er iemand van de binnenbaan uitvliegt, en dat kan al vanaf baan 1,2,3,4,5,6,en 7 dan knal je er echt volgas op.
Dat is op dat punt niet te voorkomen, tenzij de uitvlieger ruim voor je reed, dan kan je nog optijd remmen.
Vanuit de vinger is het allemaal volgas, dus bereik je de carousel binnen 1.5 a 2 seconde.

Zo zijn er nog meer plekken op die baan, en ook op andere banen natuurlijk aan te wijzen.
Dus het is altijd de schuld van de (vinger) van de rijder.

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 20-11-2004 at 18:57
Niet helemaal mee eens Robert



Je kunt als slotracer ook enkele meters vooruitkijken tijdens het rijden.
Ik ben zelf iemand die liever van het gas gaat dan er met volle snelheid onderdoor te vliegen,ik heb namelijk nog iets langer plezier van mijn slotracekarretje.
Het kapot rijden van een auto brengt iritatie met zich mee, van iritatie komt afkeer en van afkeer komt niet meer meespelen in het spelletje wat we allemaal zo leuk vinden.
Mijn gedachte is dan ook " heb eens een beetje meer respect voor een auto die niet van je eigen Team is, en rag er niet blindelings tegenaan.
Dat Uden snel is dat weten wij allemaal en dat er klappen vallen dat weet ook iedereen, maar als er sneller word gereageerd door ons allemaal dan zullen we allemaal meer plezier beleven aan Slotracen.


Greetz Gert: Even een extra panters laagje aanbrengen:laugh:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 20-11-2004 at 19:06
klopt Gert



Das waar Gert, ik rem ook liever eventjes, maar als je naast een auto rijdt, laten we zeggen iemand in baan 2 en jij zit net in de buitenbaan, bv. baan 8, zit ook jij Gert er vol gas boven op als die binnenbaan rijder er uit gaat!
Kan je echt niet voor remmen.
Het vervelende aan vooral Uden is dan:
Het gaat al hard, en de rijder aan de buitenkant krijgt de klap van 2 kanten, de boarding, en de rijder die hem eruit tikt.
Kan je niks aan doen, maar je kap gaat wel stuk!

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 20-11-2004 at 19:17
uden



sorry robert maar voor de carousel zit ook nog en knik
:):):):):)
en je kiest er zelf voor om naast iemand te rijden en je bepaald zelf je inhaalpunt.

kijk naar het antwoord van gert:):)

remco has attached this image:
blue king.jpg - 17.07kb




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 20-11-2004 at 20:42


Beste Remco, als je niet altijd achter iemand wilt rijden zal je er toch eens langs moeten.
Ik weet niet hoe vaak jij al op Uden gereden hebt, maar vanaf de vinger is het op baan 8 volgas naar de carousel.
Als er dan iemand op 1 of 2 of 3 rijdt zie ik geen reden om vanaf het gas te gaan.
Alleen als je de pech hebt dat die oen eruit vliegt, dan ben je gewoon de piesang.
Blijf je daar elke ronde van je gas afgaan, dan kan je net zo goed thuis blijven.
Kom je er ook niet langs.
Het gaat me helemaal niet om Uden, ik kan je nog wel veel grotere stommiteiten vertellen over een ander houten baan, maar doe ik niet nu. Punt is en blijft dat je kap gewoon vaker stuk gaat bij het 1/24 dan op bij1/32.
Dat was het onderwerp.
Robert.

ps was 101
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
driver.gif posted on 20-11-2004 at 20:56
inhalen



het inhaalpunt bepaal je altijd zelf

en ik heb vaak zat op de blue king gereden om te weten hoe die baan in elkaar zit maar ik heb nog nooit een kap kapot gereden:)

misschien en kwestie van rijden met verstand ?????:cool::cool:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 20-11-2004 at 21:11


is goed Remco.............................................................................................................


He 102 Nick, je krijgt het nog druk maandag. Ha ha ..
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top