Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: LMS groep C race(s)
  Post new thread Poll:  
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 30-11-2004 at 10:45 Reply With Quote
LMS groep C race(s)



hallo slotters,

Al geruime tijd zijn Tamar en ik samen bezig met het bedenken van een klasse die (zoals zoveel gevraagd) wat makkelijker en sneller te bouwen is. Dit is erg lastig gebleken. Hieronder de voorbeelden van de dingen die de revue zijn gepasseerd:

Racen met klasse 3 auto's.
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Waarschijnlijk blijven er dan maar 2 kappen rond rijden, de 360 Modena of de Nissan 500. Beetje weinig variatie plus de toch wat lastigere rij-eigenschappen van een klasse 3 auto.

Racen met klasse 2 auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Erg grote verschillen tussen de verschillende standaard kappen. Bovendien niet erg veel variatie.

Racen met DTM auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Zeer lastig om de verschillende auto's gelijk te krijgen in performance. Ook zijn de Astra en CLK echt een 3D puzzel.

Racen met BMW M1's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
Leuk, maar vrij lastig te bouwen voor de wat beginnende bouwer (de doelgroep bij de nieuwe klasse). Erg korte wielbasis en kleine wielkasten.

Racen met Nascar auto's
Onverstevigd, niet uitgedremeld, niet verbreed of verlaagd met origineel interieur.
De ene Nascar weegt standaard bijna het dubbele van de andere Nascar.... Ook is het nou niet echt de meest mooie klasse. :puke:

Racen met groep C auto's
Nu hebben wij het volgende plan opgevat. Dit idee is een beetje voortgekomen uit de SUS race, waar ik Dennis had geholpen met zijn Sauber en waar later Tamar een Porsche 962 en ik een Mazda 767B had gebouwd. Tegelijkertijd ben ik bezig met 3 Nissan groep C's voor de Hamburg 24 uurs race volgend jaar.
Door dit alles ben ik een beetje verdiept geraakt in de groep C's en mijn bevinding waren:
-Makkelijk verkrijgbaar.
-Goedkoop, ik heb geen auto boven de 30 euro gezien.
-Allemaal even licht/zwaar, allemaal tussen de lichtste, (Mazda) 22 gram tot de zwaarste, (Porsche 962) 28 gram.
-Allemaal vrij breed, zo rond de 82,5, behalve de Jagaur, die is wat smaller, rond de 80.
-Allemaal even laag/hoog. Dit komt omdat destijds het 1/1 reglement van alles voorschreef; grootte van de voorruit, maximale grootte voor de luchtinlaten etc.

Nu hebben we bedacht dat als we alle auto's tot 1991 toelaten, we het meest gelijke veld krijgen. Dit betekent dus de de Peugeot 905 niet toegelaten is. Waarom lijkt me logisch als je kijkt naar de eerder genoemde voordelen van de Groep C

Nu wou ik graag vragen om voordat dit topic weer wordt gebombardeerd eerst eens goed te kijken naar de eerder genoemde voordelen en dan pas goed onderbouwde nadelen aan te stippen die wij eventueel over het hoofd hebben gezien.

Ikzelf denk dat het een leuke toevoeging kan zijn op het bestaande LMS kampioenschap.

We kunnen eens in Leeuwarden (onder het genot van het eten van de welbekende Chinees op zaterdagavond) het eens hebben over de wat kleinere details in het reglement, zoals totaal gewicht en kleurenschema's etc.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Rob de Wit





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 30-11-2004 at 12:06 Reply With Quote


Groep C lijkt me een perfecte instappersklasse.
Rijden met een Tamtech kap (962) betekent dat de kap tegen een stootje kan hetgeen een beginner niet meteen doet schrikken.
Zón halfjaar geleden heb ik hele stapels zien liggen in Kamp Lintfort.


Bij de BMW M1 klasse krijg ik wel de kriebels. Ik denk echter dat je dan moet denken aan een youngtimersklasse waarin M1 tjes en andere oude gebakkies kunnen rondracen. Af en toe een crime om te bouwen laat staan dit binnen een reglement te vangen maar dromen mag toch?

Rob
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 30-11-2004 at 12:17 Reply With Quote
Mocht het niets worden dan kan het altijd nog zo.



Jongensa ik weet niet of de link werkt,
maar het reglement voor op de baan lijkt mij hier prima opgelost in dit televisie stukje.

Het bekijken zeker waard.


http://www.xs4all.nl/~damduin/download/benb128.wmv
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 30-11-2004 at 17:57 Reply With Quote
Uitstekend idee om een instap klasse te maken.



Ik ben het er geheel mee eens, om een simpele klasse in het leven te roepen, en als we dan proberen om meer kenbaarheid te geven die race's dan denk ik dat er wel eens respons op kon komen van meerdere clubs in de BNL.

Greetz Gert. Robert neem jij een dobbelsteen mee, dat kan ik beter dan racen :laugh::laugh::laugh:

Dit is één van mijn oldtimers voor CC 2006

Gert has attached this image:
naamloos 2.bmp - 484.24kb




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 1-12-2004 at 09:51 Reply With Quote
Goep C's he



dat is een oldtimer op je foto :laugh::finger:

Dus mensen als je toevallig weer eens je lokale dealer lastigvalt en je ziet een leuke groep C op de plank staan, neem em dan mee. Ze zijn niet zo duur en je bent in 1 keer klaar.

Als men eventueel wat andere decals zou willen hebben dan de bestaande bij de bouwkit, kijk dan op deze link http://www.studio27.co.jp/ en ga naar de stock list. Daar vindt je 12 pagina's met decals waaronder een hoop groep C's.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 1-12-2004 at 11:43 Reply With Quote
Zeg eens Wis Kid je kunt toch lezen hé ik heb het over de Constructeurs Campioenschappen voor 2006 in Spanje



:finger:


Greetz Gert




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 1-12-2004 at 11:47 Reply With Quote
Ik kijk nooit ver voor me uit



:coke:



View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 1-12-2004 at 22:22 Reply With Quote
Er staan indeed leuke Gr C bolides op die site, en ik heb mijn keuze al gemaakt



Greetz Gert



View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 2-12-2004 at 20:35 Reply With Quote
ik probeer dan ook al enkele dagen om een pict er van te posten



Maar ik denk dat de WWW master het niet toelaat:puke:



View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top