Topic Review |
R-win
|
posted on 7-4-2005 at 20:15 |
Dit is een 200% vergroting van een fotootje van internet. Doet een scanner m.i. niets meer mee. Photoshoppen maakt misschien nog kans. Maar met deze
foto zullen we het voorlopig moeten doen of iemand moet iets beters hebben kunnen vinden?
De Enzo was niet mijn creatie en werd idd vakkundig afgeschreven door zijn 'echte' Schepper.
Natuurlijk begrijp ik het idee achter deze klasse. En ik hoop dat het een positief effect heeft.
Ben ook zeer benieuwd naar het wedstrijdverloop en het verschil in snelheid tussen de modellen.
Maar die sponsbanden, het gemak van prepareren kan wel eens ongemak
worden in combinatie met deze kappen. Orttman/Wiesel banden lijken mij geschikter.
Om de kappen heel te houden moet de voeding meer dan een "tikkie terug" en icm sponsbanden wordt dat als het rijden met (model)treinen.
Maar waarschijnlijk ben ik te negatief en valt het allemaal reuze mee.
Waar blijven eigenlijk de foto's van die andere 18 auto's?
|
tamar
|
posted on 5-4-2005 at 00:55 |
Hallo R-win
Bedankt voor de foto, kan je hem nog 's inscannen op een wat hogere resolutie en dan (als je scanner dat heeft) een raster filter gebruiken (dan ben
je die rare spikeltjes kwijt)
Tsja en wat dat verstevigen betreft, daar heb ik al over geschreven, wat extra bisonkit of superlijm (met of zonder korrels) op de lijmnaden is geen
probleem. Tuurlijk voor 'n ervaren rot als jij is het lamineren van een kap een koud kunstje (alhoewel bij de Enzo ging er toch wat mis )
Behalve dat je niet meer kan zien wat eronder zit (of juist wat er niet meer onderzit) willen we een beetje af van het indianen verhaal dat je in de
LMS alleen maar mee komt als je een volledig gelamineerde kap hebt.
Tikkie terug
Een tijdje terug heb ik een postje geschreven; de "missing link"
In het kort kwam het hier op neer.
Als we nieuwe mensen in deze hobby een kans willen geven om toe te treden tot de "racerij ", dan is het het beste als ze dat met zo gelijk mogelijk
materiaal kunnen doen. Dat kan alleen als de "oude rotten" effe gas terug nemen. Niet in de race natuurlijk, maar wel qua techniek bij het bouwen.
De Group C probeert die mogenlijkheid weer terug te brengen in de LMS, ik zeg niet dat het meteen storm zal lopen, maar voor die gene die het wel
proberen is het des te belangrijker dat ze aan hun eerste evenement een goed gevoel overhouden.
De Group C's zijn inderdaad lichter en dus fragiler dan de andere (gelamineerde) LMS bakken. Vandaar dat ik de meeste jongens ook adviseer om een
Tamiya Porsche te nemen. Die's wat zwaarder maar ook steviger.
En indien nodig kan ook de voeding nog een "tikkie terug", snelheid is tenslotte een relatief begrip.
Het is misschien een zware last...al die LMS beperkingen....maar als het niet bevalt...dan kan je na de race je kap alsnog (weer aan elkaar) lamineren
en er lustig op los beuken in de club competitie.
Met alle ronde records van dien
|
R-win
|
posted on 4-4-2005 at 18:11 |
Okee, okee heb het ff anders geformuleerd.
|
CarreraHenk
|
posted on 4-4-2005 at 16:50 |
Quote: | Origineel gepost door R-win
... Kheb trouwens nog geen 'beginner' kunnen vinden in de entrance lijst...
|
Ik dacht toch dat deze 'absolute beginner' zich had ingeschreven. Welliswaar niet met de Lancia LC2 (die komt nog wel) maar met een 962.
|
R-win
|
posted on 4-4-2005 at 15:40 |
Bij deze, ouwe mutsen! Komt wel goed met die spoilersteun btw.
Of niet? Want ik sta nu toch wat in dubio. Of ik rijd met deze (ongelamineerde) kap de Groep C sprintrace in Leeuwarden en schrijf um na de eerste de
beste klapper volledig af. De voorlopige rondetijden liggen immers nu al op het niveau van de huidige (volledige gelamineerde) LMS GT. Dat moet wel
stuk gaan; leuk voor de beginner (not!). Wie zijn de beginners eigenlijk van de entrance lijst? Of ik 'bewaar' um voor de eigen clubcompetitie
waarbij we niet gehinderd worden door deze reglementen en we lustig aan het verstevigen slaan natuurlijk. We'll see!
Was inderdaad best lastig een racefoto te vinden, laat staan een mooie scherpe. Maar deze zal wel in orde zijn dacht ik. De handtekening is van
Jean-Louis Schlesser van nr. 61, Mike Thackwell rijdt erachter (mijn model).
|
tamar
|
posted on 4-4-2005 at 13:25 |
Quote: | Originally posted by R-win
...Hier gaat mee gereden worden als de TC het goed vindt(?) |
Quote: | Originally posted by JustMe
...Weet alleen niet of die ook daadwerkelijk gereden heeft in die uitmonstering??? |
Quote: | Originally posted by JustMe
...Heb nog geen foto gevonden van de michelin??? |
Dat zal ook lastig worden... voor zover ik heb kunnen nagaan is dit de presentatie versie van Sauber voor het seizoen 87.
Deze C9 stond op de entry list van de Würth Supercup maar voor zover ik kon zien zijn er nergens foto's van deze wagen....
Wel ontzettend veel foto's van deze uitvoering als 1/24 slotter (bij onze Oosterburen zeer populair!)
Aangezien het hier dus wel om een echte versie gaat....toestaan dus.
Alhoewel we kunne R-win natuurlijk aan de letter van het reglement houden en hem maar door laten zoeken naar een fototje
|
JustMe
|
posted on 3-4-2005 at 19:10 |
This will be mine
|
JustMe
|
posted on 3-4-2005 at 18:48 |
want als ik het goed zie zie ik daar maar 1 spoilerpoot in het midden. Dit is niet toegestaan.
Spoilerpootjes staan specifiek vermeld in de rules.
Verder ziet hij er mooi uit!
Weet alleen niet of die ook daadwerkelijk gereden heeft in die uitmonstering???
|
R-win
|
posted on 3-4-2005 at 13:27 |
Hier gaat mee ge worden als de TC het goed vindt(?).
Een Sauber C9 Kouros komt er ook nog aan, in opdracht van Eddy
|