Topic Review |
NdW
|
posted on 6-2-2014 at 20:40 |
De wedstrijd van dit jaar was een groot succes.
Met een begrenst aantal van 12 teams had elk team 12 uur rijtijd voor zich.
Met de in totaal 29 Peugeots die ik voor de 12 teams heb gelamineerd beloofde het een kleurrijk veld te worden, en menigeen kwam aan de start met een
goed uitziende auto.
Zelf reed ik net als voorgaande jaren bij het Team Plastikquäler, met Sebastian Nockemann, Christian Schnitzler, Jan Schaffland en Marco Wesseling.
De toegestane chassis zijn het Plafit SLP2 met slechts enkele aanpassingen zodat het de wielbasis van de Peugeot haalt, en verder was alles standaard.
De bodies waren allemaal voorzien van 2 zegels en een code, en uitdremelen/lichter maken was verboden. Dit betekende dat ieder team ongeveer rond de
24 gram zat kompleet klaar voor de wedstrijd.
Hier een paar van de mooiere uitvoeringen (fantasie kleurenstellingen waren helaas wel toegestaan)
Zelf heb ik de Oreca gemaakt, mijn persoonlijke favoriete Peugeot
De body heb ik dus gemaakt, Sebastian en Jan het chassis.
Op de donderdag hebben Christian en ik het meeste test-rijwerk verricht waarna met een erg snelle auto naar de start konden.
De wedstrijd zou gaan laten zien of de Peugeots sterk genoeg waren gelamineerd. Er zijn flinke, flinke klappers gemaakt maar de volgende foto's zijn
NA de wedstrijd genomen:
Bij alle 12 teams waren de splitters nog helemaal heel, geen scheuren, geen breuken, achterkanten ook niets aan te zien. Ik was erg tevreden
We hadden in de race, net als vorig jaar, een flinke voorsprong opgebouwd aan het begin van de wedstrijd. Op een gegeven moment van over 100 ronden
voor op nummer2. Maar tegen het einde brak ons een verkeerde strategie, en vooral een spontaan gebroken slepervoet ons op en wisten we de zege met nog
'slechts' 6 rondjes voorsprong veilig te stellen.
Het Team Plastikquäler:
3 edities, 3 maal gewonnen
|
NdW
|
posted on 27-8-2013 at 13:58 |
Additional info..
Ik vergat nog te vermelden, dat de wedstrijd één keer per jaar gehouden wordt, met als bedoeling de kosten en moeite enigzins binnen de perken te
houden.
Het reglement en alle andere informatie klik
hier
Het reglement laat enkel ruimte voor de standaard setup veranderingen zonder zelfgemaakte onderdelen toe te laten.
Voorgaande 2 edities is er met de Audi R10 gereden, maar helaas bleek vorig jaar dat deze bodies nogal fragiel waren, dus zoals gezegd mag ik het dit
jaar proberen met de Peugeot 908.
Hier een paar foto's van de vorige edities.
De auto waar we vorige 2 edities mee gereden hebben
Het startveld. Helaas niet al te veel moois te bespeuren Maar
hopelijk wordt dat met de Peugeots anders want daarvan waren er in 1/1 een stuk meer originele versies
Halverwege.. standaard bandenstop en sleperwissel.. op naar de volgende 12 uur.
O oh.. met nog een half uur te gaan, problemen.. en we verliezen onze voorsprong en liggen 2e!
Dus.. gekke bek trekken en aan het werk!
Pfhew.. paar minuutjes voor het eind weer aan de leiding en gewonnen
|
NdW
|
posted on 27-8-2013 at 10:02 |
Hallo iedereen,
In 2014 wordt de 3e editie van de 24uurs Endurance LMP race organiseert in Swisstal, Duitsland.
Het concept is vrij simpel:
4 man teams
Enkel standaard SLP2 chassis toegestaan.
Uitgegeven Procomp3 wielen en uitgegeven SRP motor (zoals ook in de OEPS)
Gelamineerde eenheidsbody. Dat wil zeggen, dit jaar ben ik gekozen als leverancier om de teams met de voor dit jaar geselecteerde Peugeot 908 te
voorzien. Deze mogen door de teams niet lichter gemaakt worden.
De eerste 9 zijn klaar. De lichtste weegt 19,4 gram en de zwaarste 19,8. Een verschil dus van slechts 0,4 gram.
De bodies zijn aangepast om op het standaard SLP2 chassis te passen, vandaar de zeer brede achterwielkasten.
Zelf rijd ik ook mee, de laatste 2 jaar heb ik samen met Sebastian Nockemann (Doslot) met het team Plastikquäler deze wedstrijd gewonnen en ook dit
jaar gaan we voor de 1e plaats
|
|