Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Hoe te beginnen
  Post new thread Poll:  
Asterix





Posts: 14
Registered: 9-3-2004
Member Is Offline
Mood: die het spelen met kleine auto&#
posted on 28-5-2004 at 16:38 Reply With Quote
Hoe te beginnen



hallo,

vorige week heb ik meer dan genoten van het racen met 1/24 auto's na een jaar of 5 niet echt meer aan het spelletje meegedaan te hebben, is de rentree meer dan goed bevallen. ZO goed dat ik graag zelf aan de slag wil met het in elkaar knutselen van 1/24 bolides.

Maar alle spullen in mijn kistje zijn wat kleiner, 1/32...ook leuk, maar past niet zo als het moet.

Vandaar de vraag, wat heb ik nodig als ik wil beginnen. Op basis van een carrera kap bv.
Dus welk chassis, tune up sets en welke reserve onderdelen ga ik zeker nodig hebben, misschien ook nog wel speciaal gereedschap.

Alvast bedankt

Groeten Paul
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 28-5-2004 at 21:17 Reply With Quote


Hallo Paul
Tsja...het bloed kruipt waar het niet gaan kan

In ieder geval leuk dat je herintrede in het slotracen goed is bevallen.

Maar als wilt beginnen om wat aan 1/24 te gaan rommelen, dan adviseer ik je om niet meteen met een endurance auto te beginnen. Die vergen, zoals je in Uden hebt gezien, het meeste werk en ervaring.

Als eerste poging zou ik eerst eens een wagen voor de LMS sprintraces bouwen. Voordeel is ook dat de sprints een vaste tandwiel verhouding hebben en vaste afmetingen voor de wielen.

De makkelijkste bodies daarvoor in de diverse klassen zijn

Klasse 1: Carrera BMW
Klasse 2: Carrera Panoz, Revell Porsche GT1
Klasse 3: Revell Ferrari Modena.

Ik zou je een lange lijst met spullen kunnen sturen die je naast een plafit chassis nodig hebt, maar beter is om volgende week zondag naar Amsterdam te komen, dan kan ik je rustig alles laten zien.

Gert is er dan ook voor het afbouwen van z'n Le Mans wagen.
Wat dat betrefd denk ik dat als jij Gert en Remco het een beetje met elkaar kunnen vinden er een goed en sterk nieuw team kan ontstaan.

groetjes
Tamar.
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
stewij





Posts: 20
Registered: 10-3-2003
Location: Uden
Member Is Offline
Mood: Normal
posted on 29-5-2004 at 18:25 Reply With Quote


Hier Uden (stefan)

Wij gaan ook beginnen binnen een zeer korte tijd, we gaan waarschijnlijk voor de AUDI.

EDIT: We gaan voor de AUDI op gert zijn aanraden (veel ruimte voor onzin :D:D:D)




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top