Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Jonge, jonge...
  Post new thread Poll:  
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 2-11-2004 at 01:18
Jonge, jonge...



...wat 'n verhalen om "het uitstervende ras" zeg!!!

Om te beginnen: zelfs de mens bedreigt z'n eigen soort.

Uitsterven!? Ja, dan kan het dus ook met de LMS gebeuren!
Soms zelfs sneller als MEN denkt, zeker als MEN de clou uit het oog verliest.

Mijn bescheiden mening hierover........................???

Soms is minder, méér:
'n Reglement op 'n A4tje of 1,2. Het begin dus!!!
Maar daarvóór nog was er 'n gedachte, 'n idee, het begin van 'n nieuwe serie, de LMS!!!

Speed en Performance:
Het hoeft voor mij niet minder, maar wel met wat meer respect voor ieders werk.
Maar wat doen we in plaats daarvan!? …….. vul maar in.

De kantelproef:
In Duitsland noemt MEN het de "Elchtest".
En waarom de Elchtest!?? Omdat de mens zo vindingrijk is, zo typisch voor ons ras!!!

Creativiteit versus reglement. Ofwel verborgen lood etc. versus naleving reglementen en diens gevolgen gelet op modificaties, aanpassingen binnen het reglement enz, enz ....zzzzzzz


Ja inderdaad, soms is minder, meer. MINDER GEWICHT namelijk!
Laat jullie creativiteit daar maar eens op los.

Clou gemist?
Dan vooral doorgaan met discussiëren!!

Groetjes,
Ton
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 2-11-2004 at 19:50


ik heb opgegeven



armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 2-11-2004 at 20:17
Kansloos



Yep, tís inderdaad behoorlijk kansloos. Nou ja.....eh...... Ton,
als jij nou eens een reglement opstelt dan beloof ik je dan kom ik bij je kom racen:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 3-11-2004 at 00:30
clou gemist....???



Blijkbaar wel!!!

Er al eens over nagedacht om het totaalgewicht van de auto omlaag te brengen!?
Er al eens over nagedacht waarom MEN het kapgewicht juist omhoogschroeft i.p.v. omlaag!?
Er al eens over nagedacht dat MEN daarmee juist de creativiteit bevordert, maar vooral ook de verkeerde kant op!?
Er al eens over nagedacht bij welke creativiteit MEN zou uitkomen als MEN het totaalgewicht bijvoorbeeld eens bij 210 gram legt, 200 gram of zelfs bij 190 gram!?

Juist ja!!!
En dan lees ik o.a. over de Duitsers die bang zijn voor veranderingen!
Laat me niet :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Nee, liever moeilijk doen met steeds uitgebreidere reglementen!
'n Kantelproef wat uitziet als 'n laatste poging toch nog wat gelijk te trekken!
Het idee vind ik zondermeer klasse, de gedachte erachter duidelijk, maar waarom DÁT toch allemaal als MEN met 'n simpel stukje standaard, de LMS weer veel aantrekkelijker kan maken en dat waarschijnlijk ook (weer) véél meer mensen zal aanspreken!?!

Zonder glasvezel of carbon in je kap heb je in de LMS tegenwoordig toch niets meer te zoeken, of zie ik dat verkeerd!?
Volgens mij heeft MEN "waar het om gaat in onze sport/hobby", de clou dus, uit het oog verloren!

Nee Willem, als dat alles is wat je als reactie te bieden hebt…….
Vooral als het op die wijze moet gaan en ik niet eens kan replayen op het onderwerp waar het allemaal om was begonnen, ik daarvoor zelfs 'n nieuwe Topic moet openen… Nee, dan vraag ik me echt af, of MEN wel openstaat voor andermans inbreng.


Groetjes,
Ton
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 3-11-2004 at 13:50
One little question



Define standard!:laugh::laugh::laugh::laugh:
Als je dat bedacht hebt kom dan maar eens terug:coke::coke:

I wish you luck!

Cheers




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 4-11-2004 at 00:05
Willem had het laatste woord



ik het laatste gebaar :finger:
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 4-11-2004 at 21:05


Er al eens over nagedacht om het totaalgewicht van de auto omlaag te brengen!? (daar zijn we bijna altijd mee bezig en minder met rijden want het is veel werk)
Er al eens over nagedacht waarom MEN het kapgewicht juist omhoogschroeft i.p.v. omlaag!? (minder werk en meer rijden en makkelijker bereikbaar voor iedereen dus weer meer rijden)
Er al eens over nagedacht dat MEN daarmee juist de creativiteit bevordert, maar vooral ook de verkeerde kant op!?(creativiteit is prachtig elkaar naaien(nee ik ben straight)niet iedereen moet net zoveel lol kunnen hebben hi tech idioten en simpele zielen)
Er al eens over nagedacht bij welke creativiteit MEN zou uitkomen als MEN het totaalgewicht bijvoorbeeld eens bij 210 gram legt, 200 gram of zelfs bij 190 gram!? (bestaat al lexan interieurs geen versterkte bodies en geen verlichting maar dan sluit je modelbouwers uit)

ik had opgegeven omdat er alleen maar gezeurd word en er geen opbouwende of toevoegende ideeen komen(en ik heb het al druk genoeg met zinvolle dingen)




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 4-11-2004 at 21:27
Hi tech? How low tech can you go!



Ton,

Kort de specs van mijn bejaarde benz.

Standaard Tamiya plactic body
Versterkingen: nul
Chassis: Standaard > Geen veertjes, geen kussentjes, standaard beugeltjes en geen snick snack
Vooras: standaard onafhankelijk
Rubber: BM 27.6
Velgen: standaard alu velgen, binnen dia 22 milimeter.
Gewicht body: 66 gram
Totaalgewicht: 226

Hoe standaard wil je het nog hebben? Ja,...back in the old days:laugh::laugh::laugh:.........zaten de auto´s VOL met snick, snack en geintjes. En...heeft dat ons veel opgeleverd? Yep......enorm veel voorpret voor elke race.......

Cheers




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 5-11-2004 at 01:10
How Low Tech you can go!!??



Nou Willem, beduidend lager als jij het beschrijft.
Verklaar jij maar eens hoe het mogelijk is, dat de Duitsers inkl. interieuer zelfs op 185 gram uit weten te komen.
En "Ram tech", als je het over modelbouwers hebt, dan moet je juist eens bij die mensen gaan kijken die zulke 185 gram auto's bouwen.

En als het om constructief discussiëren of opbouwende ideeën gaat, dan ligt dat m.i. juist in het gewicht:
Neem quasi de auto uit de doos, zet hem in elkaar en op het chassis, en je zult al gauw vaststellen dat je beduidend onder de 220 gram bent uitgekomen.
Schrijf daar een simpel reglement omheen met 'n aantal onmiskenbare regels daarin, en je zou al snel over 'n stuk standaard kunnen spreken.
Maar opbouwende ideeën kunnen zich pas ontwikkelen als men onderkent dat 'n bepaalde standaard inderdaad veel gemakkelijker te bereiken zou zijn met 'n auto van bijvoorbeeld 200 gram.

Ik zie het zo:
Iedereen denkt gewoon in z'n eigen voordeel! En wie ook, die zijn voordeel op basis van het reglement (gewicht) heeft gevonden, wil daar ook niet van afwijken PUNT UIT
Zogezien; hoe of wie zou dan bereid zijn om rigoureuze stappen te ondernemen!?

Wat ik heb willen aantonen is, dat er nog andere invalshoeken bestaan, en waarmee men tevens het hele verhaal over "het uitstervende ras" kan belichten.

Maar als daar niet op wordt gereageerd, tenminste niet constructief, dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Kortom denk ik dat nu eerst andere mensen gevraagd zijn.
Dus mensen inclusief Willem, het is jullie LMS want zo is het tot nu toe altijd nog overgekomen bij mij...., jullie zijn aan zet!!!

Groetjes,
Ton
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
posted on 5-11-2004 at 09:23
Ik wil racen en plezier hebben!!!.



Beste slotrace liefhebbers,

Men koopt een plaffit exell pro chassis,bouwt dat in elkaar met(wielen) prakt daar een bison motor(gaat lekker lang mee)in,gewicht zonder extra gewichtsplaatje 140 gram!!!:comp1:.
Koop een bouwdoos Revell of Tamiya en zet die in elkaar een likje verf er overheen gewicht 40 gram,je plakt daar de originele zware beugels en plaatjes 20 gram in(gewicht onderin) en je kap weegt 60gram:D.
Zet de kap 60gram op het chassis 140gram=200gram:puke:.
Dat kan ik zelfs nog wel dragen:cool::D.
Pak een lege schoenendoos of een plastic tasje,doe daar het hele spul voorzichtig in plus een regelaar en heb plezier en ontspanning :).
Wil je meer wegligging zet er dan een gewichtsplaatje onder(10gram).
Wil je in het donker kunnen(willen)rijden dan moet er verlichting in(10gram) :cry:.
Wil je je auto lichter maken dan prak je er een Fox motor in ipv een bison dat scheelt toch mooi bijna 15gram:laugh:.

Voor de rest veel race plezier met elkaar:):gun::laugh:.
Bij HotSlot Noord genieten wij nu al en we rijden nog niet eens:coke::laugh:.

ps:vergeet niet het voltage terug te zetten anders leeft je Fox motortje niet lang,net als de NC3 die is ook niet gemaakt om een auto van meer dan 200 voor te slepen.

Vriendelijke groeten Peter.




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 5-11-2004 at 09:57
Ton Ton Ton



om je vraag even te beantwoorden, hoe de Duitsers op 185 gram uitkomen is:

De Duitsers rijden op Orthmann met een Fox, die motor is al 14/15 gram lichter. Verder rijden ze vaak met MOMO of de oude Plafit, die zijn ook al significant lichter. Dan de kap, daar gebruiken ze vaak de lichte oude aluminium hoekprofieltjes voor. Dit is allemaal mogelijk op Orthmann, maar zet hier alsjeblieft geen Bison motor en spons banden op, alsof je een F-1 motor is een kart zet.
Ik ook ja ik ook...................: I wish you luck!

Ik heb nu drie groep C auto gebouwd en die kwamen alledrie op een gewicht uit van 220 gram. Waarom, deze auto's zijn op het normale springsteel chassis gebouwd, de standaard zware beugels en geen versteviging, kapgewicht van 60 gram, maar dit is met lexan interieur. Voor de modelist is het gewicht op 65 gram gezet zodat als men de auto extra wil detailleren daar ruimte voor heeft in gewicht. :comp1:

Inderdaad kun je zeggen: alleen standaard kappen. Het probleem dan is dat je dan één of twee kappen zult hebben die de beste zijn en we willen graag diversiteit, toch?
Het is gewoon onmogelijk om een goed sluitend reglement te schrijven waarin er meerdere auto’s competitief zijn en al helemaal niet op 1 A4tje.;)

Het gewicht verhaal: zodra er wordt ingesteld dat er met lichtere auto's gereden wordt, wordt nog meer aangesproken waar de meesten toch liever vanaf willen, en dat is het uitdremelen en daarna versterken van de body, of dat nou wel of niet zichtbaar is.

En dan als laatste, dit jaar is het reglement niet veranderd, maar als het wel veranderdt dan is dat altijd om te zorgen dat de competitie gelijker wordt, maar dan wordt er weer geklaagd over het reglement dat constant veranderd,. Evolutie gaat door en daar zijn soms veranderingen in het reglement voor nodig.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 5-11-2004 at 18:09
Ik zie , ik zie...



.. wat jullie bedoelen, maar wie wil me dan in godsnaam nog eens 'n keer uitleggen waar die hele discussie over de kantelproef vandaan komt en waar alle verhalen over zwaartepunt, verborgen lood en what ever op gebasserd zijn!?

Va mijn kant zullen jullie voor de rest niets meer horen over dit onderwerp want eigenlijk vraag ik me nu alleeen nog maar af waar men mee bezig is (geweest)

Groetjes,
Ton die geen slechte bedoelingen heeft gehad, of zijn gal wilde spuien, maar nu wel zo'n beetje de kluts kwijt is.

In die zin :coke::coke::coke::coke:, wat "Coke"..., "bier"!!!
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 6-11-2004 at 07:42


alle verhalen over het kantelpunt waren voornamelijk geen verhalen over het kantelpunt als je goed leest maar frustraties en oud zeer bij diverse mensen (en schoppen naar alles wat je niet kent)

het is ook niet specifiek voor de lms bedoeld maar een idee van mij om kappen gelijk te kunnen trekken(hoge auto =nadeel lage auto= voordeel)maar je kan ze dan naar elkaar toewerken omdat je een meetgereedschap heb dit alles zorgt ervoor dat je in staat word gesteld om de kap te nemen die je het leukst vind smoelen zonder daar voor of nadelen van te hebben.
en nogmaals ik bemoei me niet met de lms ik rij af en toe mee thats it




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 6-11-2004 at 13:35
In addition to Ram Tech



Ton,

Ik zal proberen het nog een keer in Jip en Janneke taal uit te leggen.
De wegligging van een auto wordt in belangrijke mate bepaald door het zwaartepunt van de auto. Aangezien het totale gewicht van het chassis alsmede het zwaartepunt hiervan voor iedereen praktisch gelijk ligt wordt de grote onderscheidende factor dus het zwaartepunt van de body, NIET het totaal gewicht of het minimum gewicht van de body. Dit zijn slechts bepalingen in het reglement die je zo kan veranderen en waar de invloed op de performance van iedere auto gelijk is.

Het zwaartepunt van de body daarintegen is voor iedere body verschillend. DAT is wat er bedoeld wordt met lood bijplakken op de beugels. Het zwaartepunt wordt hierdoor enorm verlaagt wat de wegligging en vooral HOE hard je een auto een bocht in kunt schoppen, verhoogt! Omdat de body hier natuurlijk zwaarder van wordt moet dat ergens anders gecompenseerd worden. 1 keer raden........de body moet uitgedremeld worden en het liefts uit zo hoog mogelijk delen.

Met de kantelproef (alleen voor de body) maakt het dus niet meer uit wat met de body doet, al maak je hem van papier maché, lood, goud, hout of opgedroogde stront zolang hij maar door de kantelproef komt wat in feite het zwaartepunt van de body vergelijkt.
Oftewel: Alle discussie over wat zogenaamd betere bodies zijn danwel welke beugels en van welk materiaal ze gemaakt moeten zijn, worden hiermee gekilled. Het maakt namelijk niet meer uit. Zwaartepunt te laag AFGEKEURD! En daar hoef je als TC niets voor te kunnen of te weten, laatstaan dat je uberhaupt nog in de body hoeft te kijken!

Hier ging het dus over!!

Tot zover

Waar het om gaat zoa




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Ton





Posts: 11
Registered: 6-4-2003
Member Is Offline
Mood: nieuwsgierig
posted on 6-11-2004 at 16:40
Ik zie , ik zie... de laatste



Ram tech:
Zo slecht heb ik niet gelezen hoor.
De opzet met het meetgereedschap, de gedachte erachter is, me best wel duidelijk.
Ik vind het zelfs 'n edel doel, constructief, opbouwend, kortom alles OKé, maar als ik open en eerlijk ben dan verwacht ik evengoed weer discussies als die proef dan wordt ingevoerd want…
waar leg je de grens van het kantelpunt?

'n Hoge auto is nu eenmaal 'n hoge auto. Je zou het zwaartepunt dus wel naar beneden mogen halen, maar hoe doe je dat zonder de auto significant te verzwaren!? Uitdremelen ja, maar haal je het daarmee!?
Andersom: bij 'n lage auto, en als je daar de grens van het kantelpunt zou leggen, hoe goed zou het lukken om op die wijze zowel hoge als lage auto's gelijk te trekken!? Is dat haalbaar, of zullen de ontstane gewichtsverschillen weer tot discussie gaan leiden!? OF; je legt het kantelpunt tussen hoog en laag, maar waar dan, en welke discussies komen dan op gang!?
Ik denk dat men dan toch weer in verschillende klasses zal gaan denken, quasi in hoogte onderverdeeld.
Zou dat dan het geval zijn, dan zie ik wel nog wat in de kantelproef, maar of de noodzaak dan blijft bestaan, beter gezegd; zal het zich in de praktijk dan nog doorzetten!?
Ik weet dat dit niet bepaald constructief overkomt, maar het is beslist niet negatief bedoeld.

Beste Willem,
je lullige Jip en Janneke taal/verhaal had je net zo goed voor jezelf kunnen houden want A; lever je niet bepaald 'n constructieve bijdrage en B; vertel je niets nieuws!

Tot slot nog één dingetje, "Just me" sprak dat ook al aan:
het gaat aan de ene kant over Momo en oude Plafit Chassis en aan de andere kant over "normale" springsteel chassis. Daarnaast over motortjes en bandjes.
Allemaal dingen waar opmerkelijke gewichtsverschillen uit op te maken zijn of aan ten grondslag liggen als het überhaupt om diversiteit gaat, vooral gelet op kappen en/of de uitvoering daarvan.

Ik zei toch al eens dat iedereen in z'n eigen voordeel denkt, of niet!?
Nou, met andere woorden nu!!
Waarom stelt: "Just me" dat 'n groepC auto op 'n "normaal" springsteel Chassis hoort. Hij heeft het misschien wel over de gemakkelijkste kap met 'n ideaal zwaartepunt!
Om nu wat gelijk te trekken, of zoals Just-me dat blijkbaar nog niet heeft bekeken, waarom zet men die auto's dan niet op bijvoorbeeld een oud plafit exel chassis!?
Men is toch bezig zichzelf te beperken, dat er n.l. geen diversiteit meer overblijft!!
Logisch blijven er nog maar 'n paar kappen over.

Maar voordat ik straks weer 'n hele lading over me heen krijg, wil ik één stap verder hierop ingaan…

Duidelijk is toch wel dat de LMS bepaalde keuzes maakt, heeft gemaakt. En die om bepaalde redenen, en waar ook helemaal niets mis mee is.
Maar nogmaals, die keuzes heeft men zelf gemaakt!
Dat geldt dus ook voor sponsbandjes. Geen band waar méér grip inzit!
Ook hier ligt 'n reden waarom er minder diversiteit overblijft.
Bovendien wordt er nergens zoveel stuk gereden als op spons.
Om dezelfde reden worden kappen uitgedremeld en weer verstevigd en wordt er om zo meer met het zwaartepunt gespeeld, legaal dan wel illegaal.

Beste Slotracers,
ik heb me aanvankelijk hierin gestort met het idee, bepaalde invalshoeken aan te kunnen stippen.
Wat ik tegenkwam was 'n hele hoop weerstand, desinteresse, beter weten en/of in het belachelijke trekken.
Waarom, heb ik me afgevraagd: Ziet men dan niet dat andere clubs of organisaties met andere regels dezelfde resultaten halen, of net zo mooi kan zijn als de LMS!? Iedereen heeft immers bepaalde kennis in huis, 'n stand van ervaring bereikt, maar is die dan altijd minder dan die van 'n ander?

En dat hoewel ik in het begin juist op "Speed en Performance" inhaakte; dat het voor mij niet minder hoefde, maar wel met wat meer respect voor ieders/andermans werk".

En wat ik bedoelde met "vul maar in" was; naar mijn weten wordt er nergens zoveel stuk gereden als in de LMS.
Iemand die "niet" in staat is om een auto/kap volgens LMS richtlijnen te bouwen, sterk genoeg en het zwaartepunt laag genoeg om niet uit de bocht te vliegen/kantelen, rechtdoor te rijden, die hoort er blijkbaar niet thuis!!
Ik weet, dit laatste klinkt nogal kras, maar zo is het al vaker bij me overgekomen!

Om zulke en andere redenen rij ik niet vaak meer mee bij de LMS, hoe mooi en professioneel ik het ook vindt.


Groetjes,
Ton
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 6-11-2004 at 18:42


Ram tech:
Zo slecht heb ik niet gelezen hoor.(ik denk daar anders over)
De opzet met het meetgereedschap, de gedachte erachter is, me best wel duidelijk.
Ik vind het zelfs 'n edel doel, constructief, opbouwend, kortom alles OKé, maar als ik open en eerlijk ben dan verwacht ik evengoed weer discussies als die proef dan wordt ingevoerd want?
waar leg je de grens van het kantelpunt?(op hetzelfde niveau als bv een netjes ongedremeld en met compleet interieur gebouwde porsche gt1 kap voor de gt1 klasse)und so weiter.
de rest van je betoog is een heel nobel streven maar de weerstand die je ondervind,komt doordat het erop op lijkt dat je van mening bent dat er door anderen niet nagedacht word.
terwijl je aan de andere kant zegt keuzes worden gemaakt.
Iemand die "niet" in staat is om een auto/kap volgens LMS richtlijnen te bouwen, sterk genoeg en het zwaartepunt laag genoeg om niet uit de bocht te vliegen/kantelen, rechtdoor te rijden, die hoort er blijkbaar niet thuis!!
Ik weet, dit laatste klinkt nogal kras, maar zo is het al vaker bij me overgekomen! :90 %van de tijd ligt het aan de afstelling van het chassis of is het een en ander krom wat recht moet zijn of niet rond terwijl rond toch echt beter is(en als ze dan ook nog eens eigenwijs zijn is het ergens anders waarschijnlijk een stuk gezelliger)
nogmaals mijn kantelproef idee staat los van lms en zeker van dat uitsterfgezeur alleen ik probeer iets aan te reiken en zal m,n idee verdedigen en of uitleggen(maar ga er vanuit dat ik heel ver vooruit denk)
zie mijn alfa van een aantal jaar terug dat was voor het begin van het seizoen al aangekaart door mij(ook weer zo een gewichtskwestie)




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 6-11-2004 at 23:19
"Just Me"



mijn 3 groep C s waren:
Sauber Mercedes C9
Mazda 767B
Peugeot 905

I think you hit the spot Erwin.
Oh trouwens Ton, Justme is Nick de Wachter.

Als men af en toe met een idee aankomt wordt er soms gedacht dat dit wordt afgebrand en de grond in geboord. Dit is niet zo, maar vaak hebben we over de verschillende dingen wel degelijk nagedacht en zijn de regels/beslissingen niet zo enkelzijdig genomen als men geregeld denkt.
:)
En Ton, het is niet verboden om met een zwart chassis te rijden, alleen is de simpele performance stukken lager-gevolg-extreem rechtdoor stuiteren etc. Hierdoor zal het sluitelen een nog veel grotere rol gaan spelen in plaats van dat het gelijker wordt getrokken.

eeeeeeeeennnnnnnnnnnnnn............................ Iemand die "niet" in staat is om een auto/kap volgens LMS richtlijnen te bouwen, sterk genoeg en het zwaartepunt laag genoeg om niet uit de bocht te vliegen/kantelen, rechtdoor te rijden, die hoort er blijkbaar niet thuis!! :gun:
Het idee van Erwin met de kantelproef zou het mensen juist gemakkelijker maken die goed willen presteren maar de handigheid of tijd niet hebben om een "high tech" body te maken. De kantelproef elimineert namelijk enig voordeel behaald door verlichten, verlagen etc. :coke:

Inderdaad zullen we klasses houden, maar met de kantelproef kunnen we gemakkelijk controleren of die onderling gelijk zijn gebouwd, waardoor het echt aan gaat komen op chasss en rijden.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Rob de Wit





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 7-11-2004 at 13:55


Gaat lekker zo jongens.
De stemming zit er lekker in.
Ga zo door?!?!?!?!?!?!?!?!?

:puke::puke:
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top