Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: 1/32 Goeie ouwe/nieuwe tijd
  Post new thread Poll:  
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 19-11-2004 at 10:19 Reply With Quote
Goeie ouwe tijd



Ha de Robert, back again

Jouw post had mijn post gekruist dus ik loop weer achter met m'n replies.

Ach ja de 1/32 geweldig leuke tijd, autotje kon je zo in de winkel kopen, Spuiten niet nogdig, geen decals maar stickers, hoefde je niks aan te doen.
Nou ja kappie een beetje dremelen en klaar! Met een dikke magneet mocht je zelfs niet dremelen. Lexan ramen..verboden, lexan popetjes ook.
Die goeie ouwe tijd, de bodies waren nog steviger dan een 1/24 Carrera BMW.
gingen inderdaad zelden stuk........maar dat was dan ook wel het enige.

In elke race klonk er wel ergens een jankend tandwieltje, kon je meteen een complete nieuwe as kopen...ach doe er meteen maar 5.. want dan wist je zeker dat je één rechte had.
Maar ja dat had je er graag voor over...en soms als je dan toch in de winkel was dan lachte het geluk je toe. ...want je vondt het laatste setje Reprotech rubber.

Onevernaarbaar goeie grip gaven die krengen..als je er aan kon komen. Zonder je repro was je nergens er werd op het laatst zelfs grof geld voor geboden.
Kocht een team zo'n geprepareerde as.. Chemisch behandeld, luchtkamers, uren hadden ze daarop lopen zwoegen.....en gegarandeerd winst dus eigenlijk geen geld.

Maar soms zat het tegen..net weer happy dat je een super as had klik je hem in je chassis breekt je assteunje af.
Kan gebeuren natuurlijk want het was maar plastic, toch vreemd, heerlijk materiaal , lekker soepel,boog alle kanten op .. behalve die assteunen dan, of je sleperoog die braken. Oh ja en je wielen, die waren ook van plastic. Niks geen doldraaiende inbuschroeven, gewoon een drupje superlijm en op de as duwen....tot dat ze barsten....Barst!:upset:

Ach ja als je dan toch weer 'n nieuw as en een nieuw bodemplaatje had gekocht waarom dan niet een "modified" gebouwd? He, daar kon je nog eens je creativiteit in kwijt.
Verende as beugeltjes, overal schroefjes in draaien om de boel af te stellen...een soort Plafit avant la lettre, maar dan in het klein.
Wondertjes van techniek bouwde die jongens, en dat zonder magneet... dat waren nog eens tijden.
Alhoewel ik meen met te herinneren dat daar toen ook al over werd geklaagd, dat het voor de gewone slotter niet meer te doen was, dat de techniek te verging.
Onbegrijpelijk maar waar...'t is alweer zo lang geleden.

Maar de kapjes....die bleven wel heel :D

Greetz
Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 19-11-2004 at 10:35 Reply With Quote
Slot it



Wat waren die Slot It as en tandwieltjes en velgen toch een uitkomst he.
Dat veranderde alles toch wel erg.
Heelijk, tandwiel stuk alleen maar dat vervangen.
En je lagers kon je zo in je chassis lijmen.
Nooit meer eruithalen-en-breken-die-boel.
ja dat was de slotraceuitvinding van de late jaren 90................
Waar blijft de tijd??? ha ha ha, ja met een smile zitten lezen.

oja bij Eddy liep er altijd wel een voor of een achterwiel eraf.
En altijd als die vooraan lag, weet je nog, bij die Calibra van hem
Ja dat was lachen................

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 19-11-2004 at 10:44 Reply With Quote
Doet u mij maar een rooie



Dat was alweer de vorige eeuw dat slot it met z'n eerste spullen uitkwam.
Hoogtij dagen in de 1/32 steeds weer snellere motoren en zwaardere magneten.
Startvelden met wel 35 Opel calibra's.....:puke:
En als je hem dan rood spoot dan dacht de wedstrijdleiding meteen dat het een Alfa was :laugh:

Ahem:cry:
Op eens weet ik weer waarom ik toch liever 1/24 bouw:D

Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 19-11-2004 at 10:46 Reply With Quote


Ik heb kort aan het 1:32 geroken en ben redelijk gefrusteerd geworden om redenen door Tamar beschreven. Geef mij maar een stevig en zo fijn mogelijk instelbaar chasis, waarmee ik kan experimenteren om een goede wegligging te vinden. Het plafit chassis beantwoord aan mijn eisen. Daarnaast vind ik, maar dat is persoonlijk, het rijden met 1:24 formaat auto's, mooier en stoerder dan het 1:32 spul.

Ik juig een nieuwe 1:32 klasse toe als er met een instelbaar chassis zou worden gereden, bijvoorbeeld een Plafit mini of zoiets. Het geklooi met het aanpassen van een plastik chassis, sleperhoogte, kapspeling, motorbevestiging, voorafhoogte etc, behoort dan tot het verleden.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 19-11-2004 at 10:47 Reply With Quote
nieuwe eeuw



maar het blijft toch knagen dat we in de nieuwe eeuw niet eens wat meer 1/32 uitgeprobeerd hebben.
Nagenoeg alle race klasses en auto's/modellen zo te koop.
Niks geen gespuit of stikkertjes meer.
Eigenlijk klaar voor de vitrinekast.
Niet van echt te onderscheiden.
Zelfs jij Tamar zal moeten beamen dat de nieuwe eeuw wat detail aangaat absoluut een enorme vooruitgang is.
Maar ja al die motortjes,
raketjes zijn het geworden.

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 19-11-2004 at 11:46 Reply With Quote
Missing link



Heren... niet schrikken...heb dit draadje maar weer effe gesplitst aangezien het een interessant (off) topic kan worden.

De grootste groei in het slotracen vindt op dit moment plaats in de 1/32.
Alhoewel ik er zelf niet meer actief in ben, volg ik de ontwikkelingen wel degelijk.

1/32 is een schaal waar we na de opening van de nieuwe club in Noord absoluut aandacht aan moeten besteden.
Het is namelijk de Missing Link tussen de "thuis rijders" en het slotracen.


Het volgende verhaal zal een aantal ervaren rotten bekend in de oren klinken.

Toen ik in de vorige eeuw met m'n SCX Ferrari GTOvoor het eerst naar een slotclub ging (na alle vrienden en bekenden op m'n huisbaantje te hebben loos gereden) kon ik daar meteen een raceje meerijden.:)
Natuurlijk reden de meer ervaren clubleden mij natuurlijk helemaal loos :cry:
Maar ze deden dat met vergelijkbaar materiaal.

Een illusie armer maar een ervaring en wat tips rijker keerde ik huiswaarts om aan de autotjes te sleutelen (toen ging het al mis)

Iedere keer dat ik terug ging naar de club kwamen mijn prestaties op een iets hoger niveau. Na eerst de vijf jarige leden , en later de vijftienjarige van repliek te hebben kunnen geven was dan eindelijk de tijd daar dat ik mij kon meten met de ervaren rotten:m16:

Nu velen jaren later realiseer ik mij dat, wat ik toen zag als het resultaat van mijn talent en toewijding om in ongekende vaart de hoogste regionen van het 1/32 slotracen te bereiken, voor een groot deel te danken was aan de bewuste pas op de plaats die de ervaren rotten in de 1/32 hadden gemaakt.
Niet dat er zoveel ontwikkeling was in de 1/32, maar Er was bewust een staus quo gecreerd.

Waren deze goden dan gestopt met hun (slotrace) ontwikkeling ? Neeen zeker niet, maar die vondt ver buiten mijn sterfelijke gezichtveld plaats.
Als ze het hadden over wereldkampionschappen, Eurosport, vrije klasse motoren en de juiste kaphoogtes en dan begonnen hun ogen te gloeien.

Als beginnend slotter snapte ik daar absoluut niets van maar..... ik wilde best geintresseerd luisteren.... zo lang ze daarna maar weer snel afdaalden naar mijn universum de 1/32:D

Ik heb ooit een blauwe maandag aan de eurosport etc gesnuffeld maar het was niet mijn ding en ben uiteindelijk via een lange weg in het 1/24 modelracen beland.


Nu zijn wij de ervaren rotten, de link is missing, tijd dat wij dat herstellen.
En dan is het onze beurt om pas op de plaats te maken en nieuwe slotracers de kans geven om zich met gelijke wapens aan ons te meten.

Maar dan moeten we wel met onze ervaren handjes van de standaard auto"s af te blijven.:laugh:

Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 19-11-2004 at 13:16 Reply With Quote
Zal ik de rolstoeltjes erbij halen:):)



Wat een melancholisch geleuter zeg....
:comp::comp::comp::comp1::comp1::comp1::finger:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 19-11-2004 at 15:02 Reply With Quote


o jee we gaan weer aan pedaalemmer plastic sleutelen(joepie)
maar tamar heeft een goed punt daar.
een klasse creëren waarin je techneuten beperkt en minder bedreven racers in het verhaal kan laten groeien.:coke::coke:
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
tongue.gif posted on 19-11-2004 at 15:24 Reply With Quote
ouwe lullen klasse



Beste Erwin,

Kan er dan ook een klasse komen voor de oudjes,boven de 50.
Dan kunnen die ook nog een beetje lol hebben,want anders worden ze door de jeugd helemaal zoek gereden:):(.

Tot vanavond Peter.




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 19-11-2004 at 18:04 Reply With Quote
Ach ja dat was ik helemaal vergeten



Er was een tijd dat ik Tamar, Marcel en Peter Velleman enkele rondjes om de oren kon geven :laugh::laugh::laugh:
Waar is die tijd toch gebleven :D

Greetz Gert: :(




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 19-11-2004 at 21:01 Reply With Quote
oude tijd



ik denk en jaar of 12 geleden

toen kon jij nog winnen :D:D:D

maarja toen kwam er en manneke van 5 jaar oud die iedereen het snot voor de oren reed ,hoezo leeftijd en ervaring speelt en rol :(:)

maar ik denk dat ik mijn 1 op 32 maar ga stoffen misschien heb ik ze binnenkort wel weer nodig:):):):cool::cool:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 19-11-2004 at 21:51 Reply With Quote
Yes me 2



Ik heb ook nog een M1 staan, met een flinterdun dakske, effe aanpassen voor nico krachtbron en dan kunnen we weer ouderwets sideways over de litse :D:D:D

Greetz Gert: Maar ja we zijn verzeild geraakt in de Plafit 1/24 LMS en dat is toch ook niet mis:):)




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Rob de Wit





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 22-11-2004 at 21:06 Reply With Quote


Heren,

Veeg de kwijl van uw mond.

Laatst nog de twaalf uurs gereden in Driebergen. Er bestaat nog een levendige 1:32 competitie tussen de clubs Almere, Everdingen, Bennebroek, Kamoen en Driebergen.

In 2003 eerste geworden met het team van Everdingen.
Dan moet er zeker nog hoop zijn voor u.

Rob

PS 2004 laatste in een team met thuisrijders ggggrrrrrrrrrrr

:D:D:D:D:D:D
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 23-11-2004 at 07:02 Reply With Quote


Rob,

Jammer dat je dit jaar zo laag eindigde, maar jullie hebben ook veel pech gehad... als alles liep gingen jullie best hard :)
De laatste 12-uurs van 3bergen werd verreden werd op 2 banen! Er was naast het reguliere circuit een demobaan van 4 x 20 m Fleischmann neergelegd, compleet met tijdwaarneming!

Ook is 't Kasje tegenwoordig in het bezit van een heuse rallybaan, geschikt voor het houden van klassementsproeven, waar we komend jaar ook competitie op gaan rijden!

In totaal gaan we komend jaar met 12 !! klassen van start, inclusief een 1/24 aangepaste (max 80mm breed) White-Point... hoezo levendig?

voor de liefhebbers van 1/32: kijk eens op www.slottrack.com, daar zitten veel thuisrijders, maar ook de respectieve verenigingen in NL doen hun woordje daar :)

Jan (die zitting heeft in het SSCN, een samenwerkingsverband tussen Driebergen, Kampen, Almere en Heemstede als regelneef voor 't Kasje alwaar hij ook in het bestuur zit)

Clubdagen van 't Kasje: donderdagavond en zondagmiddag... kom eens een keertje kijken maar geef wel aan dat je van plan bent te komen, het telefoonnummer van 't Kasje staat op onze site... www.kasje.nl

genoeg reclame voor 1/32 dacht ik :)
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
kristof





Posts: 10
Registered: 27-4-2007
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 23-11-2004 at 17:49 Reply With Quote


1/32 modified leeft nog altijd bij SVV in tilburg hoor daar zijn nog altijd mensen dat die auto's bouwen en er clubraces mee rijden
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top