Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Toekomst LMS verandering organisatie
  Post new thread Poll:  
 Pages:  1  2
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 13-12-2004 at 15:32
Toekomst LMS verandering organisatie



Beste Slotters,

Na een behoorlijk bewogen race, en daarna werd het voor het DVR team nog benarder.
Ja, wij zijn ongeveer 2 uur door de politie vastgehouden in een McDonalds restaurant waar een overval plaats vond terwijl wij daar aan het eten waren.
Maar daar wil ik deze topic niet aan wijden.
Wie dat verhaal wil horen moet maar eens langskomen in de kelder, of in noord, want daar wordt het verhaal vast heel smeuïg verteld. (en de tijd zal het alleen maar smeuïger maken ben ik bang voor)

Nee, deze topic wil ik opzetten om een oplossing te vinden voor de “klemmende schoen”.
Een oplossing voor reacties van een aantal rijders, en een uitleg waarom die zo zijn, zoals ze zijn.
Ik hoop ook dat er zinnige opmerkingen en oplossingen komen, en dat deze topic niet verzand in losse kreten en/of opmerkingen.

Al een paar jaar is er binnen de LMS een heftige strijd gaande tussen eigenlijk (en ook helaas) maar 3 teams.
Alle 3 die teams komen bij Hotslot vandaan.
Nu is de organisatie voornamelijk maar bij 1 persoon, lees Tamar, aanwezig, van Hotslot.
Tamar legt de contacten, en regelt het reglement, en zorgt dat de dagen goed verlopen.
Tamar is ook iemand die helemaal verzot is van dit spelletje en daardoor denk ik ook ongelofelijk de kar trekt.
(je zag het bij het 1-32, toen Tamar zijn handen daar vanaf trok stortte dat ook gelijk in. Gelukkig zijn daar nu weer nieuwe krachten bezig)
De technische commissie is ook al in handen van Hotslot, hoofdzakelijk bij Mack.
Deze gang van zaken zouden mijns inziens moeten veranderen.
Vooral de strijd op de baan tussen Matchbocks (Mack zijn team, en tevens Nick zijn protégé team) en aan de andere kant DVR is heftig te noemen.
Op het moment dat er al dan niet onreglementaire dingen op de baan gebeuren, en 1 van de teams daarover beginnen te klagen is een zweem van partijdigheid en eigen belang niet weg te nemen. Dat lokt dan weer uiterst heftige reacties van de andere partij uit.
Daarom zou de wedstrijdleiding niet in handen moeten zijn van elkaar bestrijdende teams.

Mijn voorstel:
Voor het regelen van de data en afspraken met de verschillende circuits gaat Henry zich bezig houden.
Dit is min of meer een paar weekjes geleden al door Henry aan Tamar voorgesteld.
Tijdens de wedstrijddag wordt de technische keuring gedaan door 3 mensen:

1-iemand van de organiserende club (mag ook iemand zijn die niet actief deelneemt aan de wedstrijddag)

2-een rijder van het team dat in het teamkampioenschap op de 6e plaats staat.
(dit mag ook een andere plaats zijn maar denk ik als je echt eens in de open koffer wilt kijken van andere teams,
dan is een keuring het allermooiste moment. Daarom is mijn voorstel om een laag geplaatst team te nemen)
Betere OKP kan niet. Tamar zorgt ervoor dat een geprinte versie van het wedstrijdreglement aanwezig is, en meet instrumenten.

3-een rijder die in het rijders kampioenschap tussen de 10e en 15e plaats staat, en niet onder punt 1 of 2 valt.
Mag dus niet een rijder zijn uit het team van punt 2.

Deze mensen hebben tijdens de dag dus ook de taak van wedstrijdleiding, en zodoende de alleen bevoegdheid om penalty’s uit te delen.

Op deze manier denk ik dat je enige vorm van partijdigheid verminderd, en objectievere besluiten krijgt
(uitsluiten zal waarschijnlijk nooit gebeuren)
In het heetst van de strijd worden er nou eenmaal snelle, soms foutieve, beslissingen genomen. Een wedstrijdleiding die niet in de strijd verwikkeld is, zal waarschijnlijk objectiever en dus eerlijker haar werk doen.

Ik zou een hele reeks van handelingen kunnen opnoemen die ik gezien heb tijdens afgelopen en andere weekends die volgens het reglement zou niet mogen.
Maar een slotrace wedstrijd bestaat nou eenmaal uit een aantal zaken:
-zorg dat je auto tip top in orde is. (ahum dat was bij ons niet het geval)
-probeer voordeeltjes te pakken door de zaakjes zoals hiervoor beschreven slimmer/beter voor elkaar te hebben dan bij de andere teams.
-probeer ook tijdens de wedstrijd zoveel mogelijk voordeeltjes te pakken, hier wringt behoorlijk de schoen, (al dan niet reglementair, denk aan:
slepers afstellen tijdens baanwissels, stoppen voor de rijdersplaats en je slepers snel afstellen, sleutelen op de baan ipv op de pitstafel, TRACK roepen als het niet
echt nodig is, of op een moment dat je een gevaar zou, maar nog niet bent, kunnen zijn voor anderen (had Henry dit maar gedaan), enz, enz.

Laten we elkaar niet afzeiken, maar zeker ook niet roomser dan de paus zijn, we proberen zo allemaal kleine voordeeltjes te pakken.
Iedereen op zijn of haar manier.
Ik hoop dat er nog meer goede ideeën naar voren komen om de wedstrijddagen goed en eerlijk te laten verlopen, de taken verdeeld worden, en dat geen enkel team een idee zou kunnen krijgen dat er met 2 of meerdere maten gemeten wordt.


Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 13-12-2004 at 16:24
voorstellen



hoi robert

punt 1
ik denk niet dat je iemand moet laten keuren die het reglement niet in zijn geheel uit zijn hoofd kent ,daar is het reglement toch nog steeds te moeilijk voor, ik denk meer aan en overgangs regeling waarbij je mensen eerst vertrouwd maakt met de ins en outs van het reglement maar dit dan onder leiding van en ervaren iemand en soort stage lopen.:cool:

kwa organisatie op en wedstrijddag denk ik persoonlijk dat de club waar we rijden er zelf prima in slaaqt om alles goed te laten te verlopen .

wedstrijdleiding:
zoals je het nu voorsteld zou je dus niemand op de wedsrijdleiding kunnen zetten want we zijn allemaal concurerende teams.
(afgelopen weekend zat johan vaak boven ,die was onafhankelijk maar kent als ervaren rot in het vak wel het klappe van de zweep)
ook hier denk ik weer dat je geen onervaren mensen boven op de wedstrijd leiding moet zetten , maar mensen die ervaring hebben met het programma, het leiden van en wedstrijd en race inzicht hebben.
ik persoonlijk heb er geen moeite mee om op de wedsrijdleiding te zitten en doe het graag ,maar misschien moeten we eerst eens bij ons zelf te raden gaan waarom bepaalde dingen verkeerd gaan
b.v. waarom moet er elke keer weer gevraagd worden om te komen marchallen dit is gewoon en plicht van de rijder:upset:
verder vindt ik dat en team die en vermaning krijgt van of de tc of wedstrijdleiding dit gewoon moet accepteren zonder daarop te reageren dit doe je maar na de race of onder vier ogen en als je het er niet mee eens bent kan je altijd nog en protest indienen en dat zal dan worden beoordeeld door en onafhankelijke commissie die bestaat uit de teamcaptens van alle teams.

ik denk dat ik weer voldoende stof tot nadenken heb gegeven

met vriendelijke groet remco

ps denk ook maar eens na over wanneer tamar het afgelopen weekend heeft ingegrepen en door wie ....................
;);););););););););)




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
driver.gif posted on 14-12-2004 at 16:33
voorstellen



hier nog een paar voorstellen die misschien moeten worden toegevoegd aan het reglement

een aantal penalty's :

handgemeen tussen rijders , straf diskwalicatie bijde rijders en geen toegang tot de lms races de rest van het seizoen.(dit mag nooit meer voorkomen)

het al dan niet opzettelijk schende van de huisregels van de club
(bv op de baan staan )
straf diskwalificatie rijder en bij een endurens een penalty voor het team

een algemene, aan het eind van de race te laag 1 plek terug in de klasering

:):):):):):):):):):)

groeten remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 14-12-2004 at 20:14


ja en de rest van het seizoen is ook nog errug lang:D
maar je heb gelijk




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 23-12-2004 at 16:34


zijn er misschien nog mensen die ideeen hebben omtrent regels ,organisatie en andere zaken ?

dit is de tijd om dingen eventueel te veranderen ,niet midden in een seizoen :comp::comp:

dus kom op met die voorstellen
gooi je frustraties er maar uit

groetjes remco :):):):car::car::car::cool::cool:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 23-12-2004 at 17:12


Ik stel ter discussie waarom aan bepaalde overtredingen in het huidige reglement geen consequenties worden verbonden. Concreet: reparaties op de baan (b.v. spoiler met tape vast zetten terwijl de auto nog in het slot staat en andere auto's passeren) en slepers afstellen door de rijder (moet door een teamlid monteur in de aangewezen pitslokatie worden gedaan).

Indien we deze 'overtredingen" inmiddels niet meer als overtredingen zien, kunnen we het reglement aanpassen en deze zaken onder bepaalde voorwaarden gewoon toestaan.
Als we deze zaken wel als overtredingen zien, moet er naar mijn mening ook tegen worden opgetreden.

Ben benieuwd hoe andere slotters dit zien.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 23-12-2004 at 21:36


er zijn altijd mensen die commentaar hebben op de gang van zaken:upset:

het zou ook eens fijn zijn als mensen die problemen met elkaar hebben dit eens zouden uitpraten en niet elkaar maar proberen zwart te maken......

het is alleen zo jammer dat de mensen met de grootste mond niet met voorstellen komen hoe het in hun ogen beter kan of moet:(

dus kom eens met voorstellen en laat het niet altijd aan de zelfde mensen over ( sorry aan tamar over):D

laat de voorstellen maar komen..................................

groetjes remco:comp::comp:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 23-12-2004 at 22:22


Ik had al wat voorstellen gedaan, maar krijg heel weinig tot geen bijval.
Dan denk ik: iedereen vind het nu wel goed gaan.
Dus zal alles bij het oude blijven.
Ook goed.

Robert
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 24-12-2004 at 12:47
Zullen we dan ook Henry.............



gaan vastleggen op welke manier de auto bij de pits komt??? :finger: Beetje vervelend weer dat je dan nu alleen voorbeelden neemt uit mijn team. :finger:

Trouwens die keer met de spoiler met tape vastzetten is 1 keer gebeurt; de laatste keer vlak voor het eind van de race. Ik heb die keer de auto van de baan opgetild en de spoiler vastgeplakt. Dit was nadat er twee keer gezegd was dat ik hem op moest tillen, heb ik toen ook gedaan.

Ik wil niet zeggen "maar hij deed het ook". Maar in dit geval focus je op mij omdat tijdens de race in Leeuwarden Matchbox (een auto van mij) en RFH je directe tegenstand was. Is niet erg maar geef ook voorbeelden van andere teams. :toilet:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
R-win





Posts: 52
Registered: 13-1-2002
Location: Ljouwert
Member Is Offline
Mood: Speechless
posted on 24-12-2004 at 13:03


"maar geef ook voorbeelden van andere teams."

die zijn der niet, toch..........................(?):bounc:
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 25-12-2004 at 14:09


ik wil niet lulig doen maar het zijn meestal de top 3 teams die zich schuldig maken aan het schende van het rijders reglement

dit zijn die bewuste oogkleppen:D

er is maar een oplossing en strengeren en rechtvaardige wedstrijdleiding die veel straffe zal opleggen ,maar ik denk niet dat dat ten goede komt aan het wedstrijd verloop, dus begin bij je zelf en hou je aan het reglement dan heb je deze discusies helemaal niet ........

groetjes remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
ramtech





Posts: 177
Registered: 15-3-2002
Location: adam zo
Member Is Offline
Mood: single
posted on 25-12-2004 at 19:45


Als dit gebeuren (lms kampioenschap)gezien word als een spelletje is het fanatisme waarschijnlijk een stuk minder.
En dan zijn de problemen ook een stuk minder.


als de baan klaar is eerst de batmobiel bouwen en:car:




armen zijn nu echt te kort
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 25-12-2004 at 22:40
anderen.... "die waren er niet"?



Heb jij dan soms van die oogkleppen die Remco bedoelt? :laugh:

Let me ask other question; Waar hebben we het nu eigenlijk over? (welke overtredingen) en welk gigantisch voordeel is er mee behaald? :comp1::comp1::comp1:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 25-12-2004 at 23:06


het gaat niet om het voordeel dat je er mee behaald het gaat er om of het mag of niet
het gaat om de schending van het reglement en daar moet wat aan gebeuren:):)

en als je goed nadenkt weet je best waar we het over hebben:cool::cool:

groetjes remco




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 25-12-2004 at 23:09


Wouldn't have a clue.........:toilet:



View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 25-12-2004 at 23:12


je lijkt wel een struisvogel die steekt ook z'n kop in het zand

of zijn de oogklepen voor je ogen geslagen

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 25-12-2004 at 23:19


ja, blijkbaar heb ik iets vreselijks gedaan........

Dien maar een protest in, vind ik niet erg, dan kun je tenminste over praten (wat voor vreselijks ik dan schijnbaar gedaan heb) dan heb je ook niet dit achteraf-gezanik.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 25-12-2004 at 23:20


ik denk dat je je niet zo persoonlijk moet voelen aangevalen
het gaat over het algemene gevoel wat er heerst

maar het gaat er om dat bepaalde mensen zich zorgen maken over de toekomst van de lms
die doen een paar voorstellen met de hoop dat er mensen serieus over nadenken en er mischien wat aan gedaan wordt we kunnen met z'n alle wel doen of er niks aan de hand is maar we weten allemaal dat dat niet zo is, leeuwarden was hier een goed voorbeeld van

dus kom met serieuse opmerkingen en probeer er wat aan te doen

groetjes remco die zelf ook wel eens iets doet wat niet mag want ook ik ben niet heilig




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 25-12-2004 at 23:41


ik denk dat mijn groep C voorstel toch wel een redelijk goede is. Probleem is dat er altijd wel mensen zijn die zich benadeeld of achtergesteld voelen. Daar is echter niets aan te doen. :bounc:

Ik denk zelf dat wanneer mensen een protest in dienen tegen de zaken waar zij het niet mee eens zijn, het hele verloop van een weekend gemakkelijker gaat. Echter het indienen van zo'n protest hoeft helemaal niet met schreeuwen en tieren te gaan....

Voorbeeld: Persoon A denkt dat Team X onreglementair bezig is, maar ziet dat er niets gedaan wordt door TC of race directie. Persoon A vraagt aan de wedstrijdleiding: mag ik een protest indienen? Natuurlijk zegt de wedstrijdleiding, "schrijf het maar op en daarna gaan een aantal mensen over dit stuk praten en vormen een beslissing waar niet mee te twisten is.
Dan ben je toch klaar zonder vervelende naklanken op het i-net.




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
remco





Posts: 213
Registered: 28-8-2001
Location: dordrecht
Member Is Offline
Mood: member off speed 74
posted on 25-12-2004 at 23:46


dus puntje bij paaltje alles wat ik al geschreven had



View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
50 plus





Posts: 63
Registered: 10-11-2002
Location: Almere-Haven
Member Is Offline
Mood: kijk uit naar de volgende wedstr
posted on 25-12-2004 at 23:48


Hallo Jongens,

Als eerste wil ik jullie allemaal fijne feestdagen toe wensen.

En verder hoop ik dat ik in 2005 net zoveel plezier mag beleven als in 2004,en zonder de steun van een aantal slotrace vrienden had ik het anders niet gered!!!.
Maar ondanks dat er altijd wel wat te verbeteren valt,heb ik toch respect voor ieder team dat mee doet aan de LMS,want zonder teams is er helemaal LMS.

Groetjes Peter.




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 25-12-2004 at 23:49


Tuurlijk Remco, soms things will never change.

(Ik verwacht morgen een driedubbel slot op dit topic van Willem) :laugh::laugh::laugh::bounc::car:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
willem
LMSadmin




Posts: 356
Registered: 5-11-1985
Location: Netherlands
Member Is Offline
Mood: Tired
posted on 26-12-2004 at 11:40
LMS op de korrel!



Heren van het goede slotrace leven,

De race in Leeuwarden was een memorabele. Naast het feit dat er zich een aantal incidenten hebben voor gedaan zal deze race iedereen zich nog lang heugen......EN DAT IS GOED NIEUWS!!!! Waarom.....het betekent maar 1 ding...DE LMS LEEFT!
Hoe is het mogelijk dat het loskomen van en stukje aluminium met rubber en lijm iemand tot waanzin kan drijven wat hem vervolgens in staat stelt tot het slopen van andersman spullen.... Hebben we hier te maken met een slotrace-fundamentalist?
Onzin natuurlijk maar het is wel een teken aan de wand.

Ik volg de topics die gaan over de organisatie en de races van de LMS nauwlettend.
Wat me keer op keer opvalt (dit topic niet anders) is dat niemand in staat is om een solide onderbouwd betoog te schrijven als het gaat om de LMS races, organisatie en de daaraan gekoppelde reglementen.
De meesten vatten de vaak onbenullige reacties persoonlijk op en reageen daar weer op. Nou is dat natuurlijk prima want daar is het forum ook voor bedoelt!

De onvrede die bij en groot aantal rijders leeft is begrijpelijk...Sterker nog, in een aantal gevallen ben ik het er ook mee eens!

Simpel voorbeeld: Ik heb in Leeuwarden verschillende male de Ferrari van de Denen tijdens baanwissels geinspecteerd en zonnodig waar mogelijk de slepers wat aangepast.
Dit zou bestraft moeten worden met minimaal een waarschuwing.

Het incident van DVR met Robert in de hoofdrol had simpel opgelost kunnen worden maar eerst dit:
Er zijn 2 aspecten in dit verhaal:
1) Een niet omschreven overtreding van het wedstrijdreglement.
2) Overtreding van het huisreglement van de MRCL

De eerste had na kort overleg eenvoudig kunnen resulteren in bv een stop en go van 1 minuut.
De tweede is een zaak van MRCL zelf.

De emoties op en rond de baan lopen dan zo hoog op dat men niet meer in staat is om normaal na te denken. Hier de analogie weer naar het fundamentalisme.

Even over de reglementen:
Er zijn 2 zaken waar, als het gaat om de reglementen, ernstig rekening mee gehouden dient te worden:

1) De inhoudelijkheid moet correct zijn en vatbaar voor slechts 1 interpretatie
2) De uitvoerbaarheid danwel de mate waarin het reglement toepasbaar is of niet

Het is een utopie te denken dat op deze 2 punten 100% gescoord kan worden.
De verbetering zit hem met name in de afstemming van deze 2 punten op elkaar.

Optie 1) Een scherper en eenduidiger reglement is makkelijker te controleren en toe te passen door de organisatie.
Optie 2) Het huidige reglement heeft een strakke en onafhankelijke organisatie nodig die zorgdraagt voor de toepassing van het reglement.

Onnodig te vermelden dat dit een moeilijke opgave is hoewel er op een behoorlijke aantal praktische zaken een aantal quick-wins te behalen is.
Deze quick-wins liggen bv in:

1) Een consequentere toepassing van het reglement in al zijn facetten.
2) Het onafhankelijk durven opstellen van deelnemers in de organisatie.
3) Het kunnen acteren zonder emotie als wedstrijdleider, marchal of TC.

Op bovenstaande 3 punten scoort de LMS om het zachtjes uit te drukken niet zo best maar dat betekent niet dat dit niet te verbeteren is. Jammer is alleen dat iedereen commentaar heeft maar feitelijk zelf niet tot enig contructieve actie in staat is. Het blijft bij een aantal loze kreten op het forum alsmede een aantal niet doordachte voorstellen. Hoe goed dan ook bedoelt.....

Om even te refereren aan een aantal statements in dit topic.
Als zou het gaan om alleen de topteams! Dit is net zo kortzichtig als onbenullig. Wederom zijn de emoties die hier de doorslag geven.

Hier een aantal praktijkvoorbeelden van "kleine kleuters" die niet tot nauwelijks instaat zijn zaken in het juiste perspectief te zien:

Teamcaptain X komt bij de keuring.
Auto wordt goedgekeurd
Tijdens of na de race is een herkeuring > Auto wordt afgekeurd.
Teamcaptain voelt zich gekrenkt want zijn auto was eerder wel goedgekeurd.
Gevolg: discussies tussen TC, Teamcaptain en organisatie.

Dit is een duidelijk voorbeeld van aan de ene kant: Onproffesionalisme van de TC alsmede kleinzieligheid van de desbtreffende team-captain.

DE TEAM-CAPTAIN IS VERANTWOORDELIJK VOOR HET AAN DE REGELS VOLDOEN VAN DE AUTO
DE TC LAAT ZICH VERLEIDEN TOT EEN EVEN ZINLOZE ALS KINDERLIJKE DISCUSSIE

Zo zijn er ook tijdens de race continu voorvallen die eenvoudig op te lossen zijn met een kordaat optreden van de wedstrijdleiding in combinatie met de organisatie aldaar.

Conclusie: Moet het reglement veranderdt worden?
Antwoord: Hooguit op een paar punten zodat het iets eenvoudiger wordt het toe te passen.

Moet de organisatie consequenter optreden? (Dit betekent dus niet persé dat ze harder moeten optreden alhoewel ik vindt dat dit best mag!).
Antwoord: Ja, dit is een hekel punt en leidt mijns inziens tot de grootste onvrede. Het is echter niet zo eenvoudig dit in de praktijk toe te passen.
Uiteindelijk komt het er op neer dat deelnemende teams en rijders weten waar ze aan toe zijn en dat is nu lang niet altijd het geval.
Dit is een verantwoordelijkheid van zowel de organisatie als de deelnemers. En aangezien deze in elkaar overlopen ligt deze verantwoordelijkheid dus bij ieder individu! Ik zou zeggen:

STOP WYNING AND TAKE YOUR RESPONSIBILITY IF YOU´RE MAN ENOUGH TO HANDLE IT!

Om terug te komen op de eerste alinea! De LMS leeft!, anders zou er niet zoveel ophef zijn over de in mijn ogen merendeels kleine incidentjes.




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Arbee





Posts: 127
Registered: 1-2-2002
Member Is Offline
Mood: . . . . . . . . . . . . .
posted on 26-12-2004 at 13:20


Voor alle slotracers, fijne feestdagen.
dan reageer ik nu ook eens in deze topic.
Tot op heden waren er weinig opbouwende reacties, maar Willem zet hier een goed verhaal in elkaar.

Ben het ook op veel punten eens met Willem.
Ik weet niet hoe je een quote uit zijn betoog haalt, maar ik doe het ff met CtrlC en Ctrl V:

"Optie 1) Een scherper en eenduidiger reglement is makkelijker te controleren en toe te passen door de organisatie.
Optie 2) Het huidige reglement heeft een strakke en onafhankelijke organisatie nodig die zorgdraagt voor de toepassing van het reglement.

Onnodig te vermelden dat dit een moeilijke opgave is hoewel er op een behoorlijke aantal praktische zaken een aantal quick-wins te behalen is."
(einde quote)

Kijk waar het mij in mijn eerste betoog om ging was: een groter onafhankelijke TC/wedstrijdleiding op te zetten, dmv een rouleer systeem.
Elk team zou eens voor al die taken aan de beurt moeten zijn.
Ik ben het ook oneens met de stelling dat een technisch reglement te moeilijk in elkaar zit voor sommige mensen. Bij twijfel gewoon overleg.

Hoe een deglijk rouleer systeem op te zetten is ben ik ook nog niet uit,
was gewoon een voorstel hoe het zou kunnen.
Het reglement hoe we het nu hebben is goed te werken. Zit gewoon goed in elkaar.
Maar de onafhankelijkheid van de wedstrijdleiding is op dit moment volgens mij ernstig in gevaar.
Daar valt dus wel wat aan te verbeteren.

Ik hoop dat we hier met elkaar eens goed via dit forum en opbouwend over kunnen discuseren.

Groet allemaal,
Robert.
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
JustMe





Posts:
Registered: 1-1-1970
Member Is Offline
posted on 26-12-2004 at 13:40


helemaal mee eens met dit alles, don't get me wrong. Het probleem om een wedstrijdleiding, TC etc. op te zetten met onpartijdige mensen zal een lastig verhaal zijn omdat iedereen (ook diegenen die voor de laatste en 1 na laatste plaats rijden) eigenlijk partijdig is. :coke:

Mijn inziens zou een TC en wedstrijdleiding kunnen werken als er per organisatieorgaan meerdere mensen betrokken zijn met het verloop van de wedstrijd. Op deze manier kun je misschien de mensen uit de elkaar beconcurerende teams bij elkaar plaatsen zodat de beslissing die genomen wordt zo rechtvaardig mogelijk is. :car:

Op het reglement is inderdaad niet veel aan te merken vind ik zelf. Als men een uurtje de tijd heeft en leest het reglement zorgvuldig een aantal keer door, is er al heel weinig ruimte voor schoemelen over. :cool:




View User's Profile View All Posts By User U2U Member
 Pages:  1  2
Post new thread Poll:

Go To Top