Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: GTP auto's
  Post new thread Poll:  
CarreraHenk





Posts: 72
Registered: 27-7-2004
Location: Hilversum
Member Is Offline
Mood: Enjoying 1:32 as well currently
posted on 26-5-2005 at 18:18 Reply With Quote
GTP auto's



Bij mijn zoektocht naar een Tamtech Lancia LC2 kom ik soortgelijke bodies tegen van een Ford Mustang GTP en een BMW GTP. Ik ben niet bekend met de klasse maar de bodies stammen uit de 80-er jaren dus ga ik ervan uit dat de auto's ook uit deze periode komen. Was de GTP misschien de Amerikaanse tak van de groep C, analoog aan de ALMS? Of sla ik de plank helemaal mis? Wellicht zouden deze toegevoegd kunnen worden aan het groep C reglement. De kans is groot dat ze geraced hebben met bijvoorbeeld de P962 en het zou de diversiteit ten goede komen (minder P962's). (ben nog steeds van plan om te komen racen maar ietsje later dan in eerste instantie geplanned)
View User's Profile Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
tamar





Posts: 804
Registered: 5-1-1989
Location: Gouda
Member Is Offline
Mood: A new beginning ;)
posted on 26-5-2005 at 20:47 Reply With Quote


Hallo Henk

Het is eigenlijk een March/ BMW GTP en die reed in de States inderdaad tegen de Porsche 962's.
De Mustang GTP is helemaal een buitenbeentje, die vindt z'n oorsprong in de Gr5 Zakspeed Capri
De GTP klasse (Grand Touring Prototype) was IMSA's tegenpool van de "Europeesche" Gr C klasse.
Helaas zijn alle Tamtech al jaren uit productie, alhoewel je ze hier en daar nog wel eens tegenkomt (e-bay etc).
Ze zijn niet aan het reglement toegevoegd aangezien we geen van deze modellen voor handen hadden bij het opmeten van de bodies voor de homologatie lijst.
http://www.germancarfans.com/photos/3030919.001/1016.jpg




With kind regards
Tamar
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
brett





Posts: 6
Registered: 11-2-2003
Member Is Offline
Mood: Not set
posted on 26-5-2005 at 21:45 Reply With Quote
GTP bodies



Tamar, gewoon even met Arnhem bellen, schuifmaat opzoeken en de maten doorgeven.

Zowel BMW als Mustang GTP in huis.
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
Sideways



Avatar


Posts: 132
Registered: 11-1-2002
Location: Amsterdam, The netherlands.
Member Is Offline
Mood: No Mood
posted on 27-5-2005 at 00:26 Reply With Quote


Wauw dat is een dikke bmw.
Die wil ik wel bouwen......:)

Groet,

Onno.




View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top