Topic PostsLMS-forum
 

Not logged in


Recover Lost Password | Register     

     Printable Version | Subscribe | Add to Favourites

     Dutch: Op zoek naar een uitdaging!
  Post new thread Poll:  
MFahrer





Posts: 4
Registered: 18-3-2005
Location: Belgium Gent
Member Is Offline
Mood: Armed and dangerous!
posted on 7-7-2005 at 07:49 Reply With Quote
Op zoek naar een uitdaging!



Hallo,

Ik ben nieuw in het 1/24 wereldje en reeds op zoek naar een leuke uitdaging!

Ik ben deel van een groepje vrienden die wekelijks bij mij thuis in de garage rijdt op m'n vaste baan Petit Spa, en daar z'n eigen kleine competitie heeft. We rijden daar wel te verstaan op 1/32. Sinds een paar maanden hebben een paar onder ons zich ook in het 1/24 wereldje gestort en rijden we een kleine competitie mee in het Brusselse. Zo rijden we ook een Group5 3 uurse mee op 14 augustus!

Wel nu... sinds het begin van het jaar (toen de intresse in slots aanwakkerde bij een paar van m'n vrienden, en ons groepje van 3 naar 7 man gegroeid is) kijken we uit naar de 12 uurse van 't Kasje (1/32). Twee kerels van ons groepje hadden vorig jaar de eer om met Rob de Wit en Ton (z'n achternaam ontsnapt me nu) die race te rijden. Ons resultaat was niet al te best toen, omdat de auto ons meermaals ferm in de steek heeft gelaten en omdat wij twee zelf nog absoluut geen endurance evaring hadden. Nu blijkt dat we een desilussie rijker zijn, want we staan op de reserve lijst... We hebben ons nochtans vroeg genoeg ingeschreven en zo, maar de organisatie heeft onlangs beslist dat we SSCN lid moesten zijn om te kunnen deelnemen... Ons nu nog inschrijven blijkt geen soelaas te brengen...

Zo komt het dus dat we op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging... een andere endurance race! Het leek me wel fijn om eens op zoek te gaan naar een leuk 1/24 endurance evenement waar de inschrijvingen wel geldig blijven... en we op voorhand alle voorwaarden kennen.

Zijn er leuke evenementen tijdens de maanden augustus - september waar we welkom zijn? Zo ja... waar? Met welke auto's wordt er gereden? We zijn allemaal van Gent en we zijn niet te beroerd om wat kilometers af te leggen voor een race... al lijkt het volledig noordelijkste puntje van nederland me wel héél ver!

Laat de voorstellen maar komen!


Groeten!


Gunther
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Race-Jan





Posts: 64
Registered: 5-3-2004
Location: Heerenveen
Member Is Offline
Mood: Slot On!! :)
posted on 7-7-2005 at 18:58 Reply With Quote


Quote:

Wel nu... sinds het begin van het jaar (toen de intresse in slots aanwakkerde bij een paar van m'n vrienden, en ons groepje van 3 naar 7 man gegroeid is) kijken we uit naar de 12 uurse van 't Kasje (1/32). Twee kerels van ons groepje hadden vorig jaar de eer om met Rob de Wit en Ton (z'n achternaam ontsnapt me nu) die race te rijden. Ons resultaat was niet al te best toen, omdat de auto ons meermaals ferm in de steek heeft gelaten en omdat wij twee zelf nog absoluut geen endurance evaring hadden. Nu blijkt dat we een desilussie rijker zijn, want we staan op de reserve lijst... We hebben ons nochtans vroeg genoeg ingeschreven en zo, maar de organisatie heeft onlangs beslist dat we SSCN lid moesten zijn om te kunnen deelnemen... Ons nu nog inschrijven blijkt geen soelaas te brengen...


Gunther,

Welkom op dit forum, ik kom je ook overal tegen :-)

Een reaktie op bovenstaande: helaas hebben we prioriteit moeten geven aan de SSCN-verenigingen, welk aantal inmiddels is gegroeid tot 7.
Als we meer dan 8 teams zouden uitnodigen om te rijden zouden we concessies moeten doen aan de zuivere rijtijd, en de beslissing is genomen (niet door mij) om daar niet aan te tornen. Dat je bijzonder teleurgesteld bent begrijp ik volkomen, ik had het ook graag anders gezien...
Wellicht ten overvloede: het is het voornemen van 't Kasje om in het voorjaar een tweede 12-uurs te organiseren, dan voor niet-SSCN verenigingen en thuisrijders!
Wellicht een overweging waard?

Hoop je ergens nog eens te treffen, hetzij in 1/32-land of in 1/24...

Jan
View User's Profile View All Posts By User U2U Member
slotmad





Posts: 180
Registered: 26-6-2003
Member Is Offline
Mood: still waiting
posted on 8-7-2005 at 07:31 Reply With Quote


Dag Gunther,

Je zou 1:24 kunnen beginnen in de LMS serie met een zogenaamde sprint wedstrijd. De eerstvolgende is een sprintrace met Groep C auto's. Zie ook het topic met de calender en het reglement daarvoor op deze site. Je rijdt dan met je eigen auto, individueel, dus niet met een team. Meestal zijn het het twee stints op een dag, met 3 mininuten per baan (x 6). Voordeel is dat je dan al bouw- en rij/wedstrijd ervaring opdoet, voordat je aan een endurance wedstrijd begint. Endurance rijden we ook waarschijnlijk het laatste weekend in november, locatie nog onbekend.




Slotmad
View User's Profile E-Mail User View All Posts By User U2U Member
MFahrer





Posts: 4
Registered: 18-3-2005
Location: Belgium Gent
Member Is Offline
Mood: Armed and dangerous!
posted on 8-7-2005 at 09:36 Reply With Quote


Bedankt voor de antwoorden,

maar we zijn echt op zoek naar een endurance evenement. Iets waar we met ons "team" aan de slag kunnen. Als we gedeeld een paar uur kunnen rijden, is het al meer de moeite om een paar 100kms te rijden hé! Sprintraces rijden we hier ook om de zoveel tijd, maar endurances da's wat anders...

We zoeken echt iets om de 12uurse waar we zo naar uitkeken te vervangen...


Gunther
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
MFahrer





Posts: 4
Registered: 18-3-2005
Location: Belgium Gent
Member Is Offline
Mood: Armed and dangerous!
posted on 13-7-2005 at 06:52 Reply With Quote


Niemand een voorstel?

Ligt het endurance rijden tijdens de zomer stil of zo?

Kan ik ergens een kalender terugvinden van de races die worden gereden?


G.
View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Gert





Posts: 400
Registered: 31-8-2003
Location: Belgium
Member Is Offline
posted on 13-7-2005 at 10:23 Reply With Quote


Klopt MFahrer
Er is normaal altijd een zomerstop in de race wereld waar wij in vertoeven.
Ik zou toch eens een keer gaan kijken bij een sprintrace met je ploeg.
Je doet er zeer veel ervaring mee op.
En om zo maar in het diepe te springen door te gaan meeracen in een Enduro,
dat loopt meestal niet goed af omdat je problemen gaat ondervinden met de afstelling van de
bolide.

Greetz Gert




View User's Profile E-Mail User Visit User's Homepage View All Posts By User U2U Member
Post new thread Poll:

Go To Top